Arid - Under the Cold Street Lights (2010)

Belgiƫ
Label: T for Tunes

1. The Flood (4:36)
  2. Come On (3:27)
  3. Something Brighter (3:38)
  4. Seven Odd Years (3:14)
  5. Mindless (4:11)
  6. All That's Here Is All That's Left (4:40)
  7. Custom Gold (3:57)
  8. Broken Dancer (3:26)
  9. Lock and Chain (4:35)
  10. Cold Street Lights (3:55)
  11. Shine * (4:08)
avatar van rkdev
Ben benieuwd naar deze nieuwe plaat. De eerste single Come On klinkt weer wat meer rock, zoals ook op de 2e plaat te horen was. Ben zelf juist meer gecharmeerd van hun debuut en de vorige plaat, die beiden wat dromiger zijn.

Wat info:
"Wie hun platen soms te gepolijst vindt, valt achterover van de sexy synergie op het podium. En deze scherpe kantjes vinden we nu ook terug op 'Under The Cold Street Lights'. "De nieuwe Arid klinkt rauwer en zinnelijker", aldus de Vlaamse krant De Morgen. En de snoeiende single 'Come On' is daar het eerste sterk staaltje van. De band heeft dan ook bewust gekozen voor meer geëxperimenteer met sound en instrumenten. Vintage synths, distorted strings, autoharp en meer van die stemmige dingen maken het geluid van de nieuwe Arid verrassend gevarieerd. Dramatisch en krachtig, mysterieus en melodisch".

avatar van Pinsnider
Hela! Een nieuwe Arid. Ik hoop dan juist weer dat ze zich revancheren ten opzichte voor de in mijn ogen vrij waardeloze vorige plaat. Man, wat een zouteloze miskleun was dat!! Dat was alles behalve sexy-synergie.... Ben benieuwd!!!!!

Ik vind dat Arid in sommige van de songs fel naar het succes van Keane geluisterd heeft. Ik heb hem vast nog niet voldoende beluisterd om een eindoordeel te vellen, maar voorlopig vind ik absoluut niet dat Arid zich heruitgevonden heeft. Makkelijk toegankelijke poprock nummers. Ben wel helemaal verkocht voor de single 'Come on'.

avatar van Jumpjet
Deze gaat zeker aan mijn collectie toegevoegd worden. Ik vind alle Arid-platen zeer de moeite waard (dipje met All Is Quiet Now) en zal deze weer blind (of eigenlijk doof) kopen.
Ik zag nog geen concerten in Melkweg of Paradiso aangekondigd en wacht in spanning af of die er nog gaan komen.. Misschien weer met A Day's Work als support a.u.b.?

Dit album staat nu op de luisterpaal van 3voor12
3VOOR12 Speler - 3voor12.vpro.nl

avatar van jeroen1904
Vind dit toch (weer) een tegenvaller. Hun debuutalbum vond ik zeer goed, de opvolger ook nog meer dan goed (al was men hier al meer kritisch over). All things come in waves was dan weer een tegenvaller, maar stonden wel nog een paar topsingles op (words, tied to the hands that hold you). Op deze under the cold street lights vind ik voorlopig geen enkel nummer top. Productie zelfs nog gladder dan bij het voorgaande album.

Voorlopig 3,5. Gaat denk ik wel omhoog. Was bij het vorige album ook.

nijme255@adsl
Meer van het zelfde. Ken het nou wel hoorrr!

avatar van Thomas86
Uitstekend album weer, moest ook even wennen bij sommige liedjes. Maar Seven Odd Years is een tijdloze popsong, Something Brighter is een mooi nummer voor bij de aankomende lente en Lock & Chain is oldskool Arid bijna, waarin David du Pré de Buckliaanse gitaarakkoorden weer fraai weet te vinden. Een topplaat wederom dus. 4,5

avatar van rkdev
Wederom een heerlijke en sterke plaat van deze Belgen. Het album klinkt als een volwassen mix van alle voorgaande 3 albums, wat een goed uitgeballanceerd geheel oplevert. Maar ook nieuwe wegen worden niet geschuwd, wat goed te horen is in de electronica/toetsen op het sterke 'Custom Gold' en in 'Broken Dancer'.

Eerste single 'Come On' is een heerlijke rocker (die echter genegeerd wordt op de Nederlandse radio), 'Seven Odd Years' is perfecte pop en ook opener 'The Flood' en 'Something Brighter' (dat aan Keane doet denken) mogen er zijn.
En met 'All That's Here' staat er wederom een instant klassieker op !

Ik snap niet dat dit zo weinig aandacht/airplay krijgt .

avatar van thebestfreaks
Een positieve verassing wat mij betreft. Na het magische debuut is Arid op cd niet erg overtuigend geweest. Prima nummers, een geweldige zanger, maar een groot gebrek aan inspiratie, zo komt het me over.
Bij deze cd is dat gelukkig een stuk minder (meer inspiratie dus ). Over het algemeen erg sterke nummers en er zit een mooie balans in de cd.
Wel vind ik Broken Dancer een draak van een nummer, maar goed, er staat een hoop moois tegenover.
Arid is gegroeid !

avatar van Jumpjet
Mooi concert in Paradiso gisteren. Arid goed op dreef, al kwamen ze twee jaar geleden in de Melkweg beter tot hun recht.
Veel van Under the Cold Street Light en Little things of Venom, weinig van All things.. en volgens mij niets van All is Quiet now. (Wat veel zegt over laatstgenoemde plaat)
De nieuwe nummers klinken geïnspireerd. Met het in 7/4 maatsoort gespeelde nummer als zeer geslaagd experiment. Moeilijk om nu al te oordelen of deze nieuwe plaat in de buurt gaat komen van het debuut.

avatar van rkdev
Gisteren gezien in Effenaar waar ze een dwarsdoorsnede van hun hele euvre speelden (al werd ook hier het 2e album bijna geheel genegeerd, volgens mij kwam alleen 'You Are' voorbij). Ze speelden erg geïnspireerd en 'rete strak'

Ze speelden trouwens bijna het hele nieuwe album en de nummers doen het live erg goed. Mijn favorieten blijven de nummers van hun debuut, maar ik heb me geweldig vermaakt gisteren. 'If You Go' van All things.. blijft een van m'n favorieten en werd bij de toegiften geweldig uitgevoerd.

Vreemd hoe snel de discussie rond dit album al is stilgevallen. Heb mijn stem alvast naar beneden afgerond.

avatar van Guinness1980
Goed album van Arid dat makkelijk weg luistert. En verveelt tot nu toe nog nergens!

avatar van Guinness1980
Luister nog steeds regelmatig naar dit album. Zal hoog in mijn eindejaarslijstje gaan eindigen denk ik.

De plaat begint met een geweldige opener en eindigt daar ook mee.
Nog steeds geen enkel skip momentje tegen gekomen en dat gebeurt me niet vaak.

Berichten verplaatst naar Arid

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Verschijnt op 18 februari in een deluxe editie met als bonus een extra nummer ("Shine") en een dvd van een van hun AB-concerten van vorig jaar.