Elvis Presley - He Touched Me (1972)

Label: RCA

1. He Touched Me (2:40)

met The Imperials Quartet

2. I've Got Confidence (2:23)

3. Amazing Grace (3:36)

met The Nashville Edition

4. Seeing Is Believing (2:55)

met The Imperials Quartet

5. He Is My Everything (2:42)

met The Imperials Quartet

6. Bosom of Abraham (1:37)

met The Imperials Quartet

7. An Evening Prayer (1:56)

met The Imperials Quartet

8. Lead Me, Guide Me (2:42)

met The Imperials Quartet

9. There Is No God But God (2:21)

met The Imperials Quartet

10. A Thing Called Love (2:27)

11. I, John (2:18)

met The Imperials Quartet

12. Reach Out to Jesus (3:13)

met The Imperials Quartet

13. Only Believe * (2:50)
  14. Put Your Hand in the Hand * (3:18)
  15. I Got a Feelin' in My Body * (3:35)
  16. Help Me * (2:28)
sugartummy
het derde gospelalbum van elvis en weer een goede. een paar lekkere swingers en een elvis in vocale topvorm

avatar van spinout
I could not say it better, so I won't.

Hoe kan het dat dit album gemiddeld minder dan 4 scoort? Dit is gospel op zijn best!

Draakje1968 schreef:

Misschien houden niet alle stemmers van gospel.

Jazper schreef:

Misschien houden niet alle stemmers van gospel.

Ik houd niet van metall, accordeonmuziek en nog wat andere genres. Dan stem ik dus ook niet op dergelijke albums......want hoe goed het album ook zijn moge, ik ben dan niet in staat het op waarde te schatten. Door wel te stemmen vervuil je anders als het ware de waardering.

Draakje1968 schreef:

Dat is je goed recht. Maar daar hoeft een ander zich natuurlijk niks van aan te trekken.

avatar van fish
Draakje1968 schreef:

Niet naar Elvis zijn eigen standaard, wat mij betreft. Van de drie gospel albums staat His hand in mine op 1, How great thou art op 2 en deze op 3. Dat laatste alleen maar omdat er niet meer dan drie zijn. Ik luister He touched me als zodanig nooit. He Is My Everything? Bleg.
Een aantal nummers zijn uitstekend hoor, 2,4,6,10,11. En ze hadden moeten kiezen voor de bluesy versie van Amazing Grace.

avatar van BloodBrothers
Na een korte break de marathon weer opgepakt.

Ik moet er weer even rustig inkomen. Nog een aantal albums van The King te gaan, maar deze kan me helaas niet helemaal bekoren zoals ik gehoopt had. Slecht wordt het nergens hoor, maar het pakt me iets minder helaas. Het koor daarentegen vind ik wel een prettige toevoeging, precies zoals het bij deze muziek hoort.

He Touched Me, het fantastische Amazing Grace en I, John zijn de favorieten.

avatar van spinout
Amazing Grace is inderdaad geweldig. Er is ook een bluesy outtake van, die ik nog mooier vind, maar producer Felton Jarvis hield niet van blues, dus die versie heeft deze plaat niet gehaald.

Jazper schreef:

Vind jij dat het ergens op slaat om een stem uit te brengen op iets wat je niet kunt beoordelen? Dat iemand ergens een recht toe heeft en wel stemt, gewoon omdat het kan, is in mijn optiek niet meer dan stompzinnig iets roepen. Of zoals Clint Eastwood als zijn alter ego in Dirty Harry zo treffend zei; "Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

avatar van Kronos
En dus dacht jij je offtopic mening over stemgedrag hier maar eens te droppen?

Draakje1968 schreef:

Waarom zou je iets waar je niet van houdt niet kunnen beoordelen?
Ik zou zelf niet zo van gospel. Lijkt me een uitstekende reden dat mijn stem lager zou uitvallen bij dit album.
En als ik stem op dit album, roep ik helemaal niks. Ik geef er dan slechts mee aan hoe ik het album waardeer.
Maar wees gerust, ik voel niet de behoefte dit album te beluisteren.