B. Dolan - Fallen House, Sunken City (2010)

Label: Strange Famous

1. Leaving New York
  2. Fifty Ways to Bleed Your Customer
  3. Economy of Words (Bail It Out)
  4. Earthmovers

met P.O.S. en Cadence Weapon

11. Mr. Buddy Buddy
  12. Body of Work
Rene1979
Coole hoes en een feat van POS dus ga dit maar is luisteren

avatar van Chrisseh
Dit kan nog best vet worden. Waar zijn vorige album meer 'slam poetry' was, zou dit meer een 'echt' hip-hop album worden. Denk meer in de richting van Sage Francis.

Is momenteel trouwens te verkrijgen via bepaalde wegen.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ken zijn vorige album niet maar weet wel dat Fallen House, Sunken City mij nog niet zo kan boeien. Heb ook niet echt het idee dat dit ooit wel gaat gebeuren, maar wie weet. De beats zijn stevig maar doen - ondanks dat ze veel drum bevatten - niet denken aan een sterk album Never Better (om maar een voorbeeld te geven). Toch zijn ze zo nu en dan aangenaam, bijvoorbeeld op Marvin.

B. Dolan is een goed lyricist maar een minder rapper. Zijn stem en flow trek ik minder, alhoewel ik er nog altijd prima naar kan luisteren. Wel hoor je dat hij er door een rapper als P.O.S. gewoon uitgerapt wordt. P.O.S. zijn bijdrage op Fall of T.R.O.Y. vind ik dan ook het beste wat Fallen House, Sunken City te bieden heeft. Overigens vind ik dit album vanaf Marvin wel de goede kant opgaan.

Bij mij valt het dus nog niet in de smaak alhoewel ik het zeker niet slecht vind. Beats intrigeren te weinig, zijn wel stevig maar kennen te weinig diepgang. B. Dolan doet wat ik van hem verwacht: een goede inhoud maar op een minder prettige manier verpakt. Ik wacht nog even met een cijfer, kijken of dit na wat luisterbeurten meer wel gaat boeien.

avatar van Rhythm & Poetry
Om te beginnen geef ik 2,5 sterren. Geen idee of ik daar over een tijdje nog zo over denk. De eerste zes nummers vind ik vrij matig daarna komt de cd aardig los.

avatar van Osiris Apis
B. Dolan is toch een soort spoken word rapper?

avatar van Rhythm & Poetry
Op dit album niet, hij heeft alleen niet de lekkerste flow denkbaar.

De producer van dit album is Alias, misschien een reden om het te proberen Osiris...

avatar van Jacktherapper
Marvin is een verschrikkelijk goed nummer. Erg mooi!