Disco Fever (1977)

1. Baccara - Yes Sir, I Can Boogie
  2. Hot Chocolate - So You Win Again
  3. The Floaters - Float On
  4. RAH Band - The Crunch
  5. Marilyn McCoo & Billy Davis Jr. - You Don't Have to Be a Star (To Be in My Show)
  6. Heatwave - Too Hot to Handle
  18. David Parton - Isn't She Lovely
  19. Smokie - It's Your Life
  20. The Boomtown Rats - Looking After Number One
avatar van nlkink
Ja mensen, het is 1977 en K-Tel trakteert ons nog steeds op die prachtige verzamelaars met de hits uit die periode. Wat hadden we in 1977? De Spaanse schonen van Baccara die met hun mooie maar bijna onverstaanbare steenkolen Engels hits scoorden met Yes Sir I Can Boogie en het helaas hier missende Sorry I'm A Lady. Onlangs vernam ik dat de dames nog steeds optreden. Respect!
Deze editie heeft wel erg veel soulnummers, maar dat is nergens storend. De Britse formatie Hot Chocolate is vertegenwoordigd met de prachtige dansbare ballad So You Win Again. Iets minder want toch wel erg corny zijn The Floaters met Float On. Daar zal menige dame ongetwijfeld een nat slipje van hebben gekregen. Mij kon het niet bekoren. Maar goed, voor mij was dit nummer ook duidelijk niet bedoeld. Verdere hoogtepunten voor mij zijn de retro's avant la lettre Showaddywaddy, maar ook de country-achtige Silver Lady van David Soul, bij mijn generatie bekend als Hutch uit de televisieserie Starsky & Hutch. Eervolle vermelding voor Meri Wilson's Telephone Man. Leuk nummer. Dieptepunt van het album is Angelo van The Brotherhood Of Man. Die groep moeten we maar gauw vergeten. Er staan iets te veel nummers op die niet echt hits waren in 1977, vandaar dat mijn waardering op 2,5 gaat pieken......

avatar van caravelle
Soms snap je er niets van. Nummertje 5 deed niets in Nederland maar wel een vette no 1 positie in The USA. Dit getrouwde duo was daar al bekend als voormalige leden van de 5th Dimension een groep met een groot aantal hits eind jaren 60 en begin jaren 70 waaronder Aquarius/Let the sunshine in. Hier nog geen eens top 10 en in Amerika liefst 7 weken nummer 1. Mocht je twijfelen om deze K-tel verzamelaar nog aan te schaffen koop dan liever eerst een Best of / Greatest hits van de 5th Dimension. Lekker zomers, goed gezongen en alle 13 (of meer) zeker goed of nog beter!
Opvallend dat het K-tel hoes ontwerp hier een metamorfose heeft ondergaan. De vorige waren al goedkoop maar hier word ik nog minder vrolijk van.

avatar van teus
Matige samenstelling
Staat voor mij een vergeten werkje op Magic Fly van Space ,heb ik nog op vinyl ergens in mijn collectie
Mooiste song hierop So You Win Again van de hete cacaojongens