Dweezil Zappa - My Guitar Wants to Kill Your Mama (1988)

Label: Chrysalis

1. Her Eyes Don't Follow Me (3:52)
  2. The Coolest Guy in Town (4:33)
  3. My Guitar Wants to Kill Your Mama (4:12)
  4. Comfort of Strangers (4:11)
  5. Bang Your Groove Thang (3:36)
  6. Your Money Or Your Life (4:15)
  7. Shameless (3:12)
  8. Before I Get Old (3:58)
  9. When You're Near Me (3:10)
  10. Nasty Bizness (3:05)
  11. You Don't Know When to Love Me (3:25)
miloz
Wie weet hoe dit klinkt?

avatar van platedraaier
Een gitaar georienteerd album dat neigt naar hardrock met wat Satriani/Vai invloeden.
Mij kon het niet echt boeien.
Waarschijnlijk heeft Dweezil bij mij ook het probleem dat hij de zoon van......is.

Joy
gisteravond daarentegen, speelde hij de sterren van de hemel

dweezil is sinds het zappa plays zappa project uitgegroeid ott een gitarist waar je bewondering voor moet hebben

niet zo goed als de meester zelf insolowerk, wie komt daar uberhaupt bij in de buurt, maar wel wat betrefd het spelen van papas werk, en niet de minste werken!

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ook grappig die solo van Sharleena op YCDTOSA 3. Dan is ie naar mijn weten nog maar 16 en speelt hij nog maar 2 jaar gitaar. Hij kreeg het echt met de paplepel ingegoten, zo (relatief) mal gaat het er daar aan toe.

Joy
soloprojecten van dweezil zijn niet te vergelijken met papas werk, niveau is enorm veel minder maar het siert hem dan weer dat hij niet leunt op pa's kennis en ervaring maar het geheel en al zelf probeert

avatar van platedraaier
Probeerde in dit geval, want volgens mij doet hij nu niet anders dan teren op pa z`n naam en spelen van pa z`n nummers. ( en my guitar wants to kill.....is een nummer van Frank Zappa)
Onder het mom van ......ik wil de muziek van mijn vader levend houden.....

Hij kan zich wat mij betreft beter bezig gaan houden met de kelder van zijn pa en daar nog wat juweeltjes uit halen en releasen.

euh, iets genuanceerder mag wel

de dweez heeft alle zaken in zijn leven voor 2 jaar stopgezet om zich te kunnen concentreren op het zappa plays zappa project en materiaal, met bijbehorende touer over de gehele wereld en zich de vinketering geoefend om met een band het materiaal te kunnen spelen, grotendeels voor de fans dacht ik zo

teren op? het kost veel te veel geld en energie om op die tour en zappa plays zappa materiaal veel te verdienen, zo groot is de zappaschare niet en ook pa zappa heeft het nooit voor de centen gedaan

wat betreft de kelder, joe travis doet dat momenteel en die is daar zeer bedreven in

wat de laatste jaren onder zijn beleid is uitgebracht is om te smullen en ik zie niet waarom dweezil dat over moet nemen

travis beheert al jaren die kelder en hij is de aangewezen man

avatar van freakey
Joy schreef:
euh, iets genuanceerder mag wel

Ondertussen zijn we 7 jaar verder en tourt ZPZ nog steeds, enigszins lucratief zal het wel zijn neem ik aan... wel benieuwd naar de laatste spinsels van Dweezil... de nieuwe plaat komt uit op 27 november geloof ik...