Systems Officer - Underslept (2009)

Label: Temporary Residence

1. Pacer (4:14)
  2. East (3:36)
  3. Quan (4:26)
  4. Shape Shifter (3:58)
  5. Oui (4:09)
  6. In This World (4:54)
  7. We Breathe Dust (4:51)
  8. Sand I (4:00)
  9. Sand II (5:44)
  10. Deyos (5:14)
Dit is dus het solo project van Zach Smith (Pinback). Voor iedereen die net als ik alweer bijna drie jaar vol spanning zit te wachten op een nieuwe Pinback plaat raad ik dit ten zeerste aan! Hoewel het Smith's bedoeling was om meer zijn eigen geluid naar voren te laten komen op dit project, klinkt het allemaal toch heel erg Pinback. Heerlijke rifjes, de rustgevende zang en de electronica elementen maken hier opnieuw een heerlijke plaat uit de Pinback stal van. Luister bijvoorbeeld eens naar East (één van de nummers die het meest aan Pinback doet denken) en Quan. Speciale vermelding gaat nog uit naar Sand I en II, met een prachtige piano melodie die als een mantra keer op keer herhaald wordt en zo zorgt voor een trans-achtige sfeer. Afsluiter Deyos is ook het vermelden waard. Zeer sterke afsluiter. Pinback fans moeten hier op af vliegen als vliegen op stront, maar verwacht niets aparts. Dit is namelijk gewoon heel erg Pinback, alleen met een iets minder prominent aanwezige basgitaar. Desalniettemin een zeer strakke plaat.