Danny Elfman - Alice in Wonderland (2010)

Score

22. Blood of the Jabberwocky
  23. Alice Returns
  24. Alice Reprise #5
avatar van JohnWilliams
Wat zal Elfman hiervan maken, het klinkt zoals Edward Sciccorshands, en dat moet de meeste toch nieuwschierig maken!

avatar van davy jones
Dit is echt een superalbum. Nadat Danny Elfman een paar mindere soundtracks schreef, bewijst hij met dit waarom hij Danny Elfman is.De score bezit alles wat je verwacht van een Elfman score voor een Burton film

4.5* voor deze magnifieke score

avatar van jacobz
Elfman is bij vlagen erg goed. Mijn favoriet is tog wel Edward's main theme. Ik ben wel benieuwd naar deze..

avatar van dennisversteeg
Dit is een heerlijk sprookjesachtige sore, zoals we uit de hoogtijdagen van Elfman gewend zijn. Wervelende thema's, prachtige orkestraties, veel variatie en een fantastische sfeer.

Het gebruik van een koor voor het thema van Alice is bovendien erg mooi gedaan. Het geeft een wat ouderwetse en Engelse sfeer eraan die perfect bij het onderwerp past.

avatar van HANSZIMMER
Ik waan mezelf in een wonderland bij het beluisteren van deze soundtrack. Wat een prachtig hoofdthema!

(Mini minpuntje: Elfman gebruikt nogal veel hetzelfde thema in dit album.. maar tis een mooitje dus who cares)

avatar van HANSZIMMER
Na tientallen maal het hoofdthema te beluisteren blijft het prachtig. Qua magie overtreft Danny Elfman hier zelfs het welbekende Hedwigs theme

Zeer goede score. Alice's Theme is zeer goed. Hij wordt ook paar keer hergebruikt. De muziek paste ook hel mooi in de film.

avatar van Phoebe318
Na onlang weer Alice in Wonderland te hebben gekeken, ben ik ook weer begonnen met het luisteren van de soundtrack. Alice's Theme is één van mijn favorieten van de soundtrack.

Fantastische betoverende soundtrack van Elfman, met een werkelijk briljant Alice's Theme. Dat komt gelukkig regelmatig terug in de muziek en geeft ook een mooie samenhang aan het geheel. Er staat echter veel meer moois op dit album, zoals bijvoorbeeld Bandersnatched, The Dungeon, The Final Confrontation & Blood of the Jabberwocky. Voor mij samen met Corpse Bride voorlopig het hoogtepunt van zijn werk.