Jackson Browne - World in Motion (1989)

Label: Elektra

1. World in Motion (4:27)
  2. Enough of the Night (4:56)
  3. Chasing You into the Light (4:20)
  4. How Long (6:15)
  5. Anything Can Happen (5:08)
  6. When the Stone Begins to Turn (4:52)
  7. The Word Justice (4:21)
  8. My Personal Revenge (4:10)
  9. I Am a Patriot (4:05)
  10. Lights and Virtues (4:45)
avatar van Matys
Raar dat hier nog geen berichten zijn geplaatst. Dit is een van mijn favoriete albums. Ik kende Jackson Browne helemaal niet maar nam in de bibliotheek toevallig een afgeschreven exemplaar van deze cd mee. Mooie teksten die nog steeds actueel zijn.

avatar van indana
My Personal Revenge en I Am A Patriot zijn de enige 2 lichtpuntjes op dit album m.i. Verder nergens spanning, gedrevenheid of wat dan ook.

avatar van Gert P
Aardig album toch wel hoor en een paar mooie nummers als het openingsnummer en how long.

avatar van farther_on
Hier word ik vooral getrokken door de tekst van de platen. Neem bijv. How Long, World in Motion, I am a Patriot of The word Justice.

Persoonlijke Hoogtepunten zijn toch wel 'How Long', 'World in Motion' en de twee opzwepers 'Enough of the night' en 'Chasing you into the Light'.

Gewoon weer goed !!

Jackson keeps on going ! and i like it.

avatar van beaster1256
1,5
zwakke plaat van jackson die veel beter kan dan dit onbenul

waar is de tijd van the pretender ??

avatar van Running On Empty
Beste Beaster,

Jij geeft wel heel erg vaak nogal ongenuanceerd zomaar 1 of 1,5 zonder enige fatsoenlijke onderbouwing. Ik vind dit ook niet Jackson's beste maar jouw redenering is slecht onderbouwd. Waarom is ie dan zo slecht?

avatar van beaster1256
1,5
omdat ik hem véél minder vindt , als je het gewoon vergelijkt zelf met late , pretender , running , moet je mijn uitgebreid verslag niet lezen , maar hoor je blind dat dit enkele albums zijn op een soms groot niveau lager , enfin de songs pakken me niet zoals de rest , ze beklijven niet , ik vind de teksten minder en de melodieen ook minder , maar geen erg beste runiin , hij zou zich revancheren in de jaren 2000 en nog redelijk ook , vooral die solo albums en vooral ook die laatste met de heer lindley , even goeie vrienden !!!

avatar van Running On Empty
Ok, dat is tenminste onderbouwd. Ieder zijn mening. Tuurlijk zijn de eerste 5 Jackson Browne platen de klassiekers maar deze klinkt toch best aardig af en toe.

Heb een aantal quotes verwijderd in verband met de leesbaarheid van de discussie. Het is niet nodig een bericht te quoten als er tussendoor geen andere berichten geplaatst zijn.

avatar van Bartjeking
Iets zwakkere plaat inderdaad, maar nog steeds heel goed te pruimen. I am a patriot behoort tot mijn favoriete nummers van Jackson (hoewel geschreven door Little Steven). Krijg er een Paul Simon-vibe van.

avatar van LucM
Jackson Browne toont ook hier zijn engagement maar de vaak goede teksten gaan gepaard met gebrek aan spanning en pakkende songs. Een middelmatig album met enkele behoorlijke songs als How Long en My Personal Revenge.

avatar van milesdavisjr
Vanuit muzikaal oogpunt gezien een 'wereldrijk' album maar onevenwichtig van aard. Het plaatje klinkt voor mij te popachtig met teveel toegevoegde jaren 80 elementen die destijds 'in' waren. Het 'Zuid Afrikaans' aandoende; When the Stone Begins to Turn is daar een voorbeeld van. Dat Mandela een voorbeeld voor je is valt te billijken maar Jackson slaat de plank hier flink mis. Hoewel er enkele prima songs op staan; The Word Justice en My Personal Revenge zijn goed te pruimen. Maar de kracht van Browne zit hem toch in de wat ingetogen nummers, met arrangementen die sfeervolle details toevoegen. Jackson drijft een beetje op routine en voegt wat gangbare elementen toe. Het wordt nergens slecht, maar de kwaliteit van dit plaatje kan niet wedijveren met zijn albums uit de jaren 70. De beste man had (heeft) de kracht om op subtiele wijze onder je huid te kruipen met nummers die hun geheimen niet altijd direct prijs geven, dat verrassingseffect blijft hier achterwege.