Earth & Fire - 50 Jaar Nederpop (2008)

Alternatieve titel: Classic Bands

Label: Universal

1. Seasons (4:07)
  2. Hazy Paradise (3:45)
  3. Ruby Is the One (3:26)
  4. (She Is) Wild and Exiting (4:03)
  5. Invitation (3:50)
  6. Song of the Marching Children (4:08)
  7. Storm and Thunder (4:49)
  8. Lost Forever (2:46)
  9. Memories (3:19)
  10. From the End Till the Beginning (4:53)
  11. Maybe Tomorrow Maybe Tonight (3:11)
  12. Love of Life (3:07)
  13. Only Time Will Tell (3:41)
  14. Fun (3:38)
  15. Thanks for the Love (3:39)
  16. What Difference Does It Make (3:09)
  17. 78th Avenue (3:01)
avatar van Jan Wessels
Gisteren meegenomen bij de FRS voor 5 euri. Had een verzamelaar liggen maar zocht deze omdat hier de nummers in chronologische volgorde opstaan. En dat luistert, wat mij betreft, veel lekkerder.
Over E&F zelf hoef ik niet veel te vertellen, er staat genoeg te lezen op deze site. Maar wat maakte deze band in de jaren 60 en begin jaren 70 verschrikkelijk mooie muziek.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Alleen zo jammer dat Weekend ontbreekt. Zeg mij waarom!

avatar van Jan Wessels
De laatste tijd draai ik de CD weer vaker (en op volle geluidsterkte ) en moet ik intussen toch mijn stem maar eens verhogen naar 4,5*. Man, wat een goede muziek maakten ze toch, het zit allemaal ook mooi in elkaar. Wat me vooral opvalt dat hun oudere nummers eigenlijk best wel ruig zijn en dat Kaagman daar ook veel meer emotie in haar stem legde (Ruby is the One bijvoorbeeld). Heerlijke verzamelaar!