Wipers - Berlin Live (2005)

Label: Zeno

10. Youth of America
  11. Romeo
  12. Land of the Lost
avatar van Oldfart
Zit met spanning te wachten wanneer de postbode een dezer dagen bij mij langs komt, dan zal ook deze bootlegged bootleg over het Drentse platteland knallen.

Zephyr
Even gauw de titels checkend : jaar van deze opnames zal zo ergens 1986/1987 zijn ?

De tracklist hier doet trouwens niet onder voor het (fictieve) album : Best Of Wipers

Edit : meen me te herinneren dat deze plaat de officiële release is van dit album.
Dan is de datum van opnames dus 20 september 1986 !

avatar van Oldfart
Zo, de postbode bracht gisteren een pakketje.

Klopt helemaal wat betreft de bootleg LP die je noemt Zephyr.
Alleen schrijft Greg Sage op het hoesje van de cd heruitgave op zijn eigen Zeno label:

Recorded live in Berlin Germany at the Loft 1987, Land Of The Lost Tour

Nu heb ik de lp ook; daarop staat geen enkele datum vermeld; dus waar die datum in je link vandaan komt is mij een raadsel.

Het gaat dus om een optreden uit dezelfde tour als dit album: http://www.musicmeter.nl/al...

Verder klopt de tracklist zoals die hier vermeld staat niet: ik denk dat Lukko tijdens het invoeren Romeo is vergeten. Zal het toevoegen.

Wat weer niet klopt op de hoes van de oorspronkelijke bootleg zijn de titels van sommige nummers;
Mystery noemen ze Missing, Your Empathy staat abusievelijk vermeld als That Are the Places.
Ook staat op de hoes Is This Real? niet vermeld, terwijl het er wel op staat.
Het zullen wel geen echte Wipers fans geweest zijn, die gasten die de bootleg uitbrachten.

Overigens een donders goed optreden dit; fel, up tempo, daarover later meer.