de portables - Rosegarden (2001)

België
Label: (K-RAA-K)³

1. Rosegarden (6:18)
  2. Telephone (6:17)
  3. Ice-cream (3:41)
  4. Johnny Bos (9:41)
  5. Here I Stand (4:02)
  6. Valentine / As If I / Sprite (20:28)
khonnor
nog steeds de allerbeste portables plaat. postrock, electronica, ambient en indiepop op een hoopje gegooid met valentine... als uitgesponnen ambient track, here i stand als ultieme en prachtige indiepoprock, en hohnny bos als absoluut hoogtepunt. smakelijk en niet te versmaden en tevens het ultieme bewijs dat de portables eigenlijk veel groter zouden kunnen zijn dan ze zijn moesten ze een greintje ambitie tonen... maar goed, de portables zijn de portables: een bende overjaarse pubers met een geweldig gevoel voor onnozele humor die toevallig eens samenkomen om leuke, wondermooie muziek te maken....

Inderdaad Khonnor, wat een prachtige plaat is dit toch.
Omdat ik vrijwel alleen lp's draai komt deze (te) weinig aan de beurt, maar onterecht.
Mijn dochter van 18 vindt dit ook mooi, verwacht niet dat het op spotify staat.
Ooit gezien in de brakke grond maar kan ook Desmet zijn geweest.
Nooit meer zo'n mooie plaat als deze.