Clipse - Lord Willin' (2002)

Label: Star Trak

1. Intro (2:17)
  2. Young Boy (4:25)
  3. Virginia (3:57)
  4. Grindin' (4:24)
  5. Hot Damn (3:57)

met Ab-Liva en Rosco P. Coldchain

6. Ma, I Don't Love Her (4:17)

met Faith Evans

7. Fam-Lay Freestyle (1:57)

met Fam-Lay

8. When the Last Time (4:14)
  9. Ego (2:48)
  10. Comedy Central (4:33)

met Fabolous

11. Let's Talk About It (5:10)

met Jermaine Dupri

met N.O.R.E., Baby en Lil' Wayne

15. Grindin' * (3:48)

met Sean Paul en Bless

avatar van BoordAppel
Als echte Neptunes fan had ik deze cd natuurlijk al moeten hebben, maar beter laat dan nooit. De beats zijn allemaal weer van hoog niveau op 1 of 2 iets mindere tracks na misschien. Grindin' is echt geniaal, minimalistische hiphop op zijn best. Een lekker zware beat, een simpel melodietje en je nummer is klaar.

De teksten gaan niet echt ergens over, het is allemaal een beetje braggen en boostin maar dat gebeurd dan wel goed. In tegenstelling tot Philly's Most Wanted kunnen Pusha T en Malice wél rappen zodat ze de erg fijne beats niet verneuken.

avatar van Word_Play

3 sterren voor de vocals, 4 voor de beats, komt op een 3,5.

The clipse is the Sh*t!!!!
kan nie wachten op hun volgende album!!!
Grindin' Beste beat ooit!!! Lekker simpel en tog fucking fet!!!

avatar van thomzi50
Word_Play schreef:

Ben ik het wel mee eens

vondeich
Lekker Star Trak album! Met als uitschieter When the Last Time als je het mij vraagt.

avatar van thomzi50
Hun nieuwe albumk komt er eindelijk aan, na meer dan 2 jaar te zijn uitgesteld.

Pauper
Dit is wat mij betreft nog een album dat afstamt uit de hoogtijd dagen van de The Neptunes, tegenwoordig worden ze wat minder orgineel en het rauwe is er een beetje af. Het album luistert lekker weg in de oren en is ondanks zijn commerciele instelling wel erg aannemelijk en keertje op te zetten. 3*

A*V
Vet album. Neptunes uiteraard weer meesterwerk. Grindin, Gangsta lean en Hot Damn zijn absolute aanraders. Ik geef dit album 4 *

A*V schreef:

neptunes is deze keer weer netso als gewoonlijk
slecht, ik vind het album niet goed
, paar leuke liedjes

trapboy
Word_Play schreef:

3 sterren voor de vocals, 4 voor de beats, komt op een 3,5.
jaja wat lul jij nu weer sukkel zijn slechte m's haha dit zijn allemaal grote hits!: Grindin Whens The Last Time Mr. Me Too ma, i don't love her Like I Love You Hot Damn Gangsta Lean kan wel hun nieuwe album maatig zijn maar hun niet ze make geklikte muziek

avatar van MJ_DA_MAN
Trapboy heb jij ooit wel eens een normaal bericht geplaatst op de site?

avatar van The Scientist
Scheldbericht verwijderd.. user geband, was niet de eerste keer.

avatar van J.M.
MJ_DA_MAN, Zit jij hier soms hele dagen achter.
Jou berichtjes staan egt overall

avatar van MJ_DA_MAN
Moet ik er hele dagen achterzitten om verschillende berichten bij verschillende albums te plaatsten? Nee, zo traag ben ik niet. Ook werk ik 40 uur per week dus de hele dag op de site zitten zal ten koste gaan van mijn baan.

avatar van J.M.
was nie negatief bedoeld hoor

avatar van MJ_DA_MAN
Dat van mij ook niet hoor. Slechts een duidelijke uitleg.

ok, mooi

oej geirriteerde mensen

avatar van TeunusG
Clipe is wel goed. Maar op dit album staan zware uitsgieters: Grindin, Virginia, When the last time, I'm not you en ma i don't love her! de rest vind ik maar van middelmatige kwaliteit dus een 3* vind ik hier wel op zijn plaats. Je kunt er wel gewoon goed naar luistere, maar een echte klassieker zal het nooit worde!

avatar van Raul
Zo weinig reacties op dit album?! Was toentertijd toch wel een veelbesproken cd'tje
Maar goed, lekkere plaat maar kan wat mij betreft niet tippen aan Hell Hath No Fury, dat vind ik echt een meesterwerkje.
Deze heeft een aantal hele sterke tracks en wat mindere.
Hot Damn is heerlijk, Grindin blijft lekker en natuurlijk When The Last Time.

3.5 sterren denk ik..

avatar van teeveepee
Meeste beats klinken lekker en zijn wel goed, maar iedere keer als ze beginnen te rappen worden die beats helemaal verneukt, clipse heeft echt een irritante stem. Zijn raps laten de nummers vals klinken.

avatar van Raul
^^ Het zijn er twee he...

Anyway , Young Boy is mn nieuwe favoriet op dit album
Realiseer me dat ik toch best wel een Clipse fan ben, unieke muziek.

avatar van GijsV
Keihard album vind ik dit! Vind Pusha-T echt een uitstekende rapper. Veel humorvolle breg & boast lyrics. De beats zjn echt heerlijk, goed werk van The Neptunes:D

brag & boast

avatar van GijsV
Haha oeps :-P

avatar van Booyo
The Neptunes in haar hoogtij dagen leveren hier goede beats, en de mannen van Clipse leveren prima raps. Toch is het voor mij net te saai om helemaal uit te zitten. Tot en met When the Last Time zit ik lekker te bouncen op mijn stoel, maar erna verslapt de aandacht elke keer weer. Helaas.

HZFR11
Goed debuutfilm van de Clipse. Heb deze samen met Hell Hath No Fury zo vaak geluisterd. Ik waardeer de Clipse/Neptunes combinatie ook. Die productie past goed bij de coke raps van Push en Malice. Ook al gaan de raps op elke track over hetzelfde (cocaïne verkopen) het verveeld niet.

Op "I'm Not You" nog een goede bijdrage van The Lox (Jadakiss is een baas) en de verse die Malice levert is ook lekker zeg.

And that's how I know that I ain't shit

4.0 voor dit meesterwerk.