Dimlite - Prismic Tops (2010)

Zwitserland
Electronic
Label: Now-Again

1. Kalimba Deathswamp / Kurt Feelingx (5:21)
  2. On the Same Picture (5:20)
  3. Firevomit (O.D.N.) (4:59)
  4. Sun-Sized Twinkles (5:50)
  5. Elbow Flood (5:22)
  6. Rump Studies (3:26)
  7. Can't Get Used to Those (Afterlude) (1:31)
  8. Elbow Flood [Instrumental] * (5:21)
avatar van Osiris Apis
Na 1 luisterbeurt vind ik de EP grotendeels vervelende beats bevatten. De meeste tracks hebben rare ritmes en bevatten irritante electronische geluiden met vreemde vocalen. Zijn vorige albums bevatten als ik het me goed herinner meer rustige beats.
Elbow Flood vind ik alleen een goede track. Maar die tracks is ook de meest toegankelijke.
Ook vreemd dat Dimlite gesigned is door Now-Again. De zuster van Stones Throw dat bekend staat om zijn (her)uitgaves van obscure funk en soul.

avatar van Improvision
Op het eerste gehoor heeft het er inderdaad de schijn naar dat Dimlite wat ontspoord is. Zijn bekende mysterieuze, spookachtige en afwachtende signature sound blijft behouden, maar dit keer overdrijft hij wat met de vreemde geluiden, en dat ten koste van de cohesie. Eén buitenaards goede track, met name On the Same Picture. Maar de rest stijgt niet uit boven de middelmaat.

avatar van Improvision
Toch maar een halfje omhoog.

avatar van Improvision
Kwartje is gevallen. Solide nummers, hoewel ik enkele geluiden nog niet volledig vind passen. Zoals die (te vrolijke) gitaar die plots invalt op het eind van Elbow Flood. Daarom geen 5*.

MarkdeVis
Elbow Flood is 1 van mijn meest beluisterde nummers de laatste tijd.

avatar van Dorstlesser

Wat grappig, ik vind precies het tegenovergestelde van alles wat je zegt. Hoewel z'n vorige albums wel rustigere beats hadden vond ik ze veel irritanter dan hier, en Elbow Food vind ik op deze plaat nog wel het minst. Heb nog niet echt een favoriet verder.

avatar van panjoe
Dimlite zit bij Now-Again maar er staat regelmatig iets over hem in de mailing van Stones Throw... Enig idee hoe dat komt? Wel een geschikt label voor hem .

Edit: Oh, ik zie dat Osiris Apis hierboven mijn vraag al beantwoordt, in het vervolg beter lezen Joe..

avatar van Dorstlesser
Niet voor altijd, maar wel een vette plaat. Een beetje veel rare geluidjes ja maar ook heel muzikaal, tof om te luisteren.