Ali Farka Touré & Toumani Diabaté - Ali & Toumani (2010)

Mali

10. Machengoidi (5:06)
  11. Kala Djula (3:27)
  12. Kenouna * (5:11)
beaster1256
ongelooflijk het beste uit afrika wat ik ooit gehoord heb , 2 briljante 5 stergitaristen die samen er op los spelen en met veel gevoel !

Father McKenzie
Ik ken dat niet, maar ik kan het wel LEREN kennen, hé?

Wat een nietszeggend bericht

Sterke release weer, vond de vorige van de 2 samen ( In The Heart Of The Moon) nog iets beter maar ook deze keer weer een wiegend, ontspannend album.

Benno
Geweldig dat dit nog uitkomt! Ook wel heel onverwachts voor mij, vooral omdat Touré alweer 4 jaar geleden overleden is. Deze opnames moeten dus nog ergens in een kast hebben gelegen. Waarschijnlijk een van de beste platen van dit jaar (nee, ik heb nog niet geluisterd).

avatar van Eardrum
damn, wat komt er allemaal uit Mali. Amadou & Mariam zijn ook fantastisch. wel te vinden onder ali farka...

avatar van fatima
Ik vind dit opnieuw (na In the heart of the moon) een ongelofelijk mooie, warme en sfeervolle cd. Omdat hij wel veel al bekende songs bevat (de meeste staan ook op oudere AFT-albums) en er ook een paar mindere kwalitatief mindere nummers opstaan (zoals Sabu Yerkoy), beoordeel ik hem iets lager dan hun eerste album, dat eigenlijk geen zwakke momenten kent. Maar toch: al met al fantastisch dat dit er nog lag, zoals Benno al opmerkte.

avatar van Summertime
Wat een héérlijke rustgevende plaat blijft dit!
Doet mij denken aan een vakantie op Kaapverdië, waar wij elke avond tijdens het diner genoten van de klanken van de Kora.
In deze onwerkelijke tijd, waarin op vakantie gaan ineens niet meer zo normaal is, komt deze plaat extra binnen.
Púúr genieten…

avatar van potjandosie
de muziek op dit album sluit volledig aan op die van het 5 jaar eerder verschenen album "In The Heart Of The Moon". de basis bezetting is: Ali Farka Toure guitar and vocals (2 en 7), Toumani Diabate kora aangevuld met bass (nummers 1,2, 5, 6 en 11). zoon Vieux Farka Toure speelt op een aantal nummers conga en verzorgt de backing vocals op de 2e track. dit album werd eveneens geproduceerd door Nick Gold, die de muziek van deze virtuoze muzikanten alle ruimte geeft en kraakhelder laat klinken. er staan 6 nummers op van de hand van Ali Farka Toure, 2 van Toumani Diabate en 3 traditionals. zoals op het hoesje staat vermeld "Their final recording together. The follow-up to the Grammy Award winning "In The Heart Of The Moon". An album of spellbinding beauty".

avatar van Supersid
Wat een wondermooie, prachtige muziek! Ben helemaal ondersteboven en verrast...