J. Cole - The Warm Up (2009)

Label: Roc Nation

10. Dreams

met Brandon Hines

11. Royal Flush
  12. Dollar and a Dream II
  13. Water Break (Interlude)
  14. Heartache

met Omen

20. Hold It Down
  21. Last Call
  22. Losing My Balance
heerlijke mixtape ! kan niet wachten op cole world

avatar van Raul
heeft deze gast nog steeds geen echt album?

avatar van Yestsida
Raul schreef:
heeft deze gast nog steeds geen echt album?

Nee, zijn album moet normaal ergens dit jaar nog uit gaan komen.

YouTube - J.Cole - Who Dat [Dirty/CDQ] Who Dat: de eerste single van zijn debuutalbum.

avatar van Norim
Geweldig MC

avatar van Kid
Kid
Voelt gewoon simpel weg aan als een album! Wat een talent is deze man zeg! Dead Presidents II is een van mijn favo's! Wat een lyrics!

SPAROOD
Heerlijke mixtape die inderdaad bijna niet onder doet voor een regulier album. Ik kan niet wachten tot zijn album uitkomt, weet iemand misschien wanneer we die kunnen verwachten?

avatar van Reasonable Doubt
Klassieker dit. Een van de beste mixtapes ooit.

Zijn derde officiele derde mixtape: Friday Night Lights komt morgen uit (dus niet The Blow Up, dat is geen officiele mixtape maar een compilatie van oude nummers, hij heeft er dus zelf niks mee te maken gehad).

De mixtape heeft 19 nieuwe nummers en Drake, Wale en Omen zijn de bevestigde features. De track met Drake heet In The Morning en is (zoals verwacht) een track voor de dames.

Download de mixtape hier vanaf morgen:

DreamVillain :: Cole World No Blanket

Je kan op die site trouwens ook gelijk de twee tracks die hij al van de mixtape heeft uitgebracht: Before I'm Gone en You Got It (Feat. Wale).

nieuwe tape is aan!!

IIB
Raul schreef:
nieuwe tape is aan!!

Beluister hem nu! Klinkt trg geweldig

avatar van UmindC
Tweede tape - na Friday Night Lights - die ik van J. Cole luister, en ik word alleen maar meer benieuwd naar zijn debuut Cole World. Wat met producties van Kanye West en No I.D, en hoogstwaarschijnlijk een gastbijdrage van Jay-Z haast wel een classic moet worden.
Deze tape is iets minder dan de eerder genoemde Friday Night Lights, maar ook deze is erg fijn. J. Cole verzorgt bijna al zij producties zelf, en ook zij lyrics en zij flow is er prettig om naar te luisteren. Favorieten zijn Lights Please, en Dead Presidents II - natuurlijk op de beat van de gelijknamige Jay-Z classic.
4*, en zeer hoge verwachtingen voor 'Cole World'.

avatar van kobe bryant fan
Super flow heeft deze man,mijn eerste mixtape van hem en ga zeker ze allemaal beluisteren(blow up niet)en kan al niet wachten tot Cole World uitkomt,stem volgt nog na meer luisterbeurten zit nu op een 4.5*

avatar van faguar
Hoe meer ik naar deze mixtape luister hoe meer ik hem waardeer. Dit is veruit de beste mixtape die ik ooit heb gehoord, overweeg hem zelfs om in mijn top 10 te zetten. Dit voor mij echt een groeiertje. Kan niet wachten tot Cole World uitkomt..

avatar van Nr.4
Voor mij de enige mixtape die ik in m'n collectie heb opgenomen. Heerlijke flow, toffe beats (zowel de al bestaande als de nieuwe) en gewoon een gretige rapper. Hoop maar dat z'n debuut niet te gemaakt wordt, met te veel richting poppy producties. Eerste single was in ieder geval niet van het niveau van deze mixtape.

avatar van thgryda
J. coles debuut kan bijna alleen maar teleurstellen, zijn mixtapes zijn gewoon te goed

avatar van faguar
J. Cole zal nu elke zondag voor zijn album Cole World, the Side Line Story, 27 september, wat, tracks lekken die niet op het album zijn gekomen. Ala G.O.O.D fridays, maar dan Cole Sundays. Te beginnen met Deze EP. Any Given Sunday#1
2 wat oudere tracks, 3 nieuwe. Klinkt goed

avatar van UmindC
Klinkt inderdaad erg goed!

avatar van Raul
Zag dat ik nog niet gestemd had op deze.
Beter dan The Sideline Story (3 sterren) maar minder dan Friday Night Lights (4 sterren)

Dus een logische 3,5 sterren voor The Warm Up!

Eeuwig zonde dat zijn officiële album gewoon minder is dan zijn beide mixtapes

Hopen dat de volgende beter wordt, heb nog steeds vertrouwen in J. Cole.

Denk dat een van de betere mixtapes is die er ooit zijn uitgebracht, jammergenoeg heeft hij dit niveau niet meer kunnen overtreffen (zeer lastig), al was FNL zeker niet slecht.

Heb er vertrouwen in dat we op Born Sinner weer de J. Cole horen die we kennen uit zijn mixtapes-periode.

avatar van Silky & Smooth
J. Cole is nog steeds een toprapper, maar als ik dit weer hoor krijg ik het gevoel dat hij onderweg toch wat verloren is. Het klinkt allemaal lekker fris en opgewekt, zonder dat het ten koste gaat van goede lyrics.