The Tremeloes - Shiner (1974)

Label: DJM

1. One of the Boys (4:00)
  2. My Friend Delaney (3:21)
  3. Sad Goodbye (2:41)
  4. I Want It Easy (3:55)
  5. September, November, December (3:16)
  6. Hard Woman (3:32)
  7. Lonely Dolly (3:09)
  8. Big Bad Boogie (3:16)
  9. Love Song (3:41)
  10. Help (4:11)
avatar van nlkink
1,5
Dit album lag in grote stapels op tafels in de Vroom & Dreesman. Ergens rond 1980/1981 schat ik zo in. Ik kende The Tremeloes via een handvol singles uit de periode 1966-1969 en kocht de plaat uit een soort nieuwsgierigheid. Duur was de plaat niet. Maar voor die paar guldens toch nog wat te duur. Een uitgebluste groep probeerde er geforceerd nog iets van te maken. Een klassieke miskoop. Een paar jaar later voor niks weggegeven. Zo gaat dat soms.

avatar van heartofsoul
nlkink schreef:

Kan me herinneren dat ik ooit het een en ander van dit tamelijk rampzalige album heb gehoord. De omstandigheden waaronder de opnames plaatsvonden ken ik helaas niet - misschien weet iemand op het forum er meer van? Een paar jaar eerder maakten The Tremeloes nog diverse aardige opnames, en aan diverse compilaties in mijn verzameling ontleen ik nog steeds veel luisterplezier, zoals aan deze:

The Tremeloes - What a State I'm In (2003)