Klangstabil - Sieg der Monochronisten (1998)

1 stem

3. Auf Einem Ohr
  4. Germanium - du Bringst Mich Um
  5. Schrei nach Wahrheit
avatar van Onderhond
Nogal een opluchting deze EP. Had eerst wat Klangstabil tracks van een ander album, het leek Snog wel (toegegeven, het was wel wat beter), maar gezang op die Hymen releases, ik pas er toch graag voor. Sieg Der Monochronisten is een stuk harder, en op sommige momenten enorm noizy.

"Mein Name Ist" is een ambient/soundscape/noize trackje, met vreemde voice samples en coole, flitsende samples. Sfeervol en mysterieus. "M16" heeft hier en daar wat meer ritmische elementen, en speelt ook duidelijker met industrial invloeden, maar blijft qua sound best noizy. Lekker trackje. "Auf Einem Ohr" is een stuk kalmer, ook een stukje minder. Wat saai en braaf in vergelijking met de rest. Gelukkig brengt "Germanium, Du Bringst Mich Um" daar nog even verandering in, met zware, distorted waves en voice samples.

Kant B is gevuld met "Schrei Nach Wahrheit". Coole track, met wat meer ritmisch gedoe weer, en wat minder schelle distortion. Zit veel leuk geklooi in, en weet bij momenten zeer catchy te zijn.

Hou het bij een dikke 3.5*. Leuke, maar wat vreemde EP, die niet helemaal overtuigt, maar wel een positief gevoel nalaat. Wil wel meer, zolang die kerels maar niet beginnen zingen.

vandaag om 08:09 uur