Sapphire - Never Surrender (1985)

1 stem

Belgiƫ
Uitgebracht in eigen beheer

1. Never Surrender (3:47)
  2. War to the Knife (2:44)
  3. The Mask (6:22)
avatar van Sir Spamalot
“Bellen naar Sanders”. Wadde? Ja, bellen naar Sanders. In Oostende heb je Ruimingsdienst Sanders voor het ontstoppen van leidingen. Bij ons aan het zeetje is het een uitdrukking om eens je oren te laten uitspuiten bij de huisarts.

Dat was het gevoel bij het beluisteren van deze EP van nog geen kwartier, want dit klinkt dof en in het bijzonder de drums. Grootste bijzonderheid is het meespelen van een broederpaar, de heren Spreutels op gitaar en zang. Misschien is het langere The Mask nog het meest gedenkwaardig moment, met inzet van akoestische gitaar maar na een paar minuten hangt het al mijn keel uit.

Aardig is wel de instrumentatie en wellicht ook de rest, alleen de productie laat het niet uitkomen. In “eigen beheer” uitgebracht, het had evenzeer een productie van het beruchte Mausoleum label kunnen zijn! Mijn landgenoten en metalen broeders zullen deze knipoog wel begrijpen.