Suede - Trash (1996)

Label: Nude

1. Trash (4:05)
  2. Europe Is Our Playground (4:37)
  3. Every Monday Morning Comes (4:26)
  4. Have You Ever Been This Low? (3:53)
  5. Another No One (3:50)
avatar van titan
titan (crew)
Sorry hoor, maar waarom staat een nummer als Europe is our playground slechts als B-kantje op een single? Onbegrijpelijk dat dit verschrikkelijk mooie nummer Het album Coming up niet heeft gehaald.

titan schreef:

Dat is een bewijs van het hoge niveau waarop Suede zich toen bewoog, als je inderdaad prachtige songs als deze moet schrappen ...

avatar van titan
titan (crew)
Dat is eigenlijk ook precies wat ik er mee wil zeggen. Menig band maakt in haar hele carriere geen nummer dat zo goed is als Europe is my playground, terwijl zo'n nummer bij Suede gewoon als B-kantje wordt uitgebracht.

titan schreef:

Dat kom je vaker tegen. Ik heb dat momenteel sterk met de b-kantjes van Antony & the Johnsons.
Aan de andere kant maakt het het dan weer leuk om achter dit soort nummers aan te gaan.

avatar van Omsk
Tonyvdb schreef:

Het is gewoon je reinste arrogantie: "we plaatsen één van onze drie beste nummers op een obscuur b-kant-CD-tje, dan moeten mensen wel geloven dat we onaards goed zijn"