Resident Evil (2002)

Metal / Score
Label: Decca

1. Red Queen (0:04)
  2. Slipknot - My Plague [New Abuse Mix] (3:02)
  3. Marilyn Manson - The Fight Song [Slipknot Remix] (3:50)
  4. Coal Chamber - Something Told Me (3:22)
  5. The Crystal Method - Name of the Game [Clean Name] (3:34)
  6. Adema - Everyone (3:34)
  7. Fear Factory - Invisible Wounds [The Suture Mix] (3:36)
  8. Static-X - Anything But This (4:04)
  9. Rammstein - Halleluja (3:39)
  10. Depeche Mode - Dirt (4:57)
  11. Ill Niño - What Comes Around [Day of the Dead Mix] (4:27)
  12. Mudvayne - Dig [Everything and Nothing Remix] (4:57)
  13. Method Man - Release Yo'deff [Prodigy Mix] (5:55)
  14. Saliva - 800 (4:38)
  15. Five Pointe O - The Infinity (4:26)
  16. The Umbrella Corporation (0:31)
  17. Marilyn Manson - Resident Evil Main Title Theme (2:09)
  18. Marilyn Manson - Seizure of Power (3:51)
  19. Marilyn Manson - Reunion (2:46)
  20. Marilyn Manson - Cleansing (5:11)
avatar van SlipKorn
De nummer díe ik er van ken, zijn geweldig, ik vroeg me af waar het nummer Halleluja van Rammstein op stond. Maar blijkbaar op dit album, goede nummers, goed album. [Wel fijn dat bij het nummer van Slipknot er bij staat dat het nummer van Slipknot is.. ghehe]

1,0
neo
Toch leuk dat een cd als deze toch nog een kleine 14 minuten score bevat, gecomponeerd door Marilyn Manson. Daarmee houdt het ook eigenlijk op, want het is niet best. Ongeïnspireerde elektrische gitaar riffs en een hoop herrie. Het deed mij denken aan een score als The Devil's Reject (Tyler Bates). De score bevat best wat aardige atmosferische tracks, maar die staan niet op deze cd en zijn niet van Manson, maar werden geschreven door componist Marco Beltrami. Ook Kevin Manthei nam enkele tracks voor zijn rekening. Wel aardig dat dus alles wat Manson componeerde ook echt op deze cd staat.

Er werd ook een gerucht verspreid dat Ennio Morricone een score schreef en deze afgewezen werd. Daar bleek echter niks van waar. Er circuleerde zelfs mp3 bestanden van op het internet, maar dit bleek te gaan om een score uitgaven van één van de videogames.