Jr. Walker & The All Stars - Shotgun (1965)

R&B
Label: Motown

1. Shotgun (2:44)
  2. Cleo's Mood (2:42)
  3. Do the Boomerang (2:21)
  4. (I'm a) Road Runner (2:46)
  5. Shake and Fingerpop (2:42)
  6. Shoot Your Shot (2:58)
  7. Tune-Up (3:12)
  8. Hot Cha (3:07)
  9. Monkey Jump (2:08)
  10. Tally Ho (4:43)
  11. Cleo's Back (2:30)
  12. Ain't That the Truth (3:00)
avatar van T.O.
Titeltrack is een geweldig nummer, een echte Motownklassieker.

avatar van Droombolus
De beste plaat van een unieke saxofonist ........

avatar van jorro
Dit album staat 18e in de 100 Greatest Albums of 1965 en 226 in de BestEverAlbums.
Net als op plaats 19 een album waar ik niks mee heb. Ik ben niet weg van (het geluid van) blaasinstrumenten en een beperkte r&b liefhebber, dus dan is dit album een hele worsteling om doorheen te komen.
Ik vermoed dat het vroeger thuis is ontstaan. Mijn vader smulde van jazz met veel blaasinstrumenten. Misschien heb ik toen een overdosering gehad,
Ook hier heeft een iets meer gedetailleerde beschrijving geen zin. 2,5*

avatar van AOVV
Klinkt best fijn, maar ik merk dat mijn aandacht toch meermaals verslapt. Veel variatie is niet te bespeuren, en de instrumentale stukken bieden eerlijk gezegd niet al te veel meerwaarde. Slecht is het uiteraard allemaal niet; misschien niet helemaal mijn kopje thee?

3 sterren

avatar van Droombolus
AOVV schreef:
Klinkt best fijn, maar ik merk dat mijn aandacht toch meermaals verslapt.

Het is in 1e instantie ook bedoelt als dansmuziek, niet als luistermuziek.........

Herinnerde me deze muziek van heel lang geleden op de radio in de jaren 60 van de vorige eeuw. De enige pop programma's op de radio waren toen Tussen 10+ en 20-, gepresenteerd door Jos Brink en Herman Stok’s tijd voor Teenagers. De meeste muziek was het aanhoren nauwelijks waard. Toch vielen Jr Walker en zijn All Stars mij positief op, vooral dank zij de saxofoon. Toen ik onlangs een Motown cd tegen kwam 2 albums op 1 cd, Shotgun en Roadrunner kocht ik die en kreeg daarvan geen spijt. Echte feestmuziek deze albums met Jr Walker als de grote ster. Hij zingt en bespeelt de saxofoon. De meeste liedjes van dit album waren gecomponeerd door Autry DeWalt, de geboortenaam van jr Walker.