Q65 - 50 Jaar Nederpop (2008)

Alternatieve titel: Classic Bands

18. Fighting Is Easy
  19. Hoonana (Kjoe)
  20. Lady of Love
avatar van Gert P
Aardige verzamelaar waarin ik 2 ongs mis metname sexy legs en I was young.
Jammer dat platen maatschappijen moeite hebben met goede verzamelaars terwijl hier toch nummers op staan die wel ingeruild hadden kunnen worden.
Wordt tijd dat ze er mensen aannemen die wat meer verstand hebben van muziek.

avatar van Stijn_Slayer
Ik ben ook niet heel erg onder de indruk van de samenstelling van deze compilatie, maar met de muziek is niet veel mis. Toch geef ik sterk de voorkeur aan reguliere albums (al is een verzamelaar natuurlijk beter verkrijgbaar vandaag de dag).

Van deze compilatie mis ik alleen tracks 18, 19 en 20.
Track 15 is van de Circus promo-single/proefpersing.
Sundance staat ook op het album Revival, maar onder de naam Circus werd ook nog Mother Mutha's Sundance uitgebracht, dus het nummer met die krekels. De a-kant was het nummer Medusa. Deze single is nooit officieel uitgebracht.

avatar van LucM
Deze band kende ik van de singles You're the Victor en The Life I Live die ik overigens beide prima vind. Om die reden deze verzamelaar voor enkele euro's aangekocht. De sound is opmerkelijk rauw en ook bluesy, ik kan best begrijpen dat deze band een schok teweeg bracht in Nederland. Niet alle nummers vind ik prima maar deze band heeft zijn plek in de Nederlandse popgeschiedenis wel verdiend.