Jawbreaker - Dear You (1995)

Punk / Rock
Label: DGC

1. Save Your Generation (3:43)
  2. I Love You So Much It's Killing Us Both (2:51)
  3. Fireman (4:06)
  4. Accident Prone (6:14)
  5. Chemistry (3:54)
  6. Oyster (2:38)
  7. Million (4:20)
  8. Lurker II: Dark Son of Night (3:37)
  9. Jet Black (5:13)
  10. Bad Scene, Everyone's Fault (2:11)
  11. Sluttering (May 5th) (4:14)
  12. Basilica (6:05)
  13. Unlisted Track (2:18)
Heerlijke punkplaat. Nummers als 'Accident Prone' en 'Sluttering', die volgestouwd zijn met angst, tegenover snellere songs als 'Fireman' en 'I Love You So Much It's Killing Us Both'.

Feitelijk is dit de voorloper van de emo-trash wat we nu kennen, met als enige verschil dat dit een stuk oprechter, en daarmee ook een stuk minder irritant, klinkt.

Schandalig ondergewaardeerd hier, nogal ondergesneeuwd in de jaren 90 door de grunge en gabberperiodes.

4,5 sterren.

avatar van sq
sq
Misschien is dat wel waar het aan schort. Het genre niet hip genoeg. En verder is het ook niet iets heel nieuws natuurlijk.
Ik weet pas sinds kort van het bestaan van deze band (in feite ontdekt bij de Punk KO). Voor zijn soort wat mij betreft toch een van de betere albums in het genre; melodieus in orde, afwisselend, goed geluid en goed gespeeld. Ik vind ook dat dit best vergelijkbaar is met een veel grotere naam als Green Day, bijvoorbeeld.

Harco
Dat laatste dan weer totaal niet. Wel één van de beste albums in zijn genre, inderdaad.

avatar van trebremmit
Ik weet niet of dit op Green Day lijkt, maar Dookie en dit album hadden wel dezelfde producer, namelijk Rob Cavallo.