Randa and the Soul Kingdom - Randa and the Soul Kingdom (2009)

Australiƫ
Soul / Funk
Label: Freestyle

1. Feel It in Your Soul (2:35)
  2. Not Gonna Let You (3:45)
  3. Getting Down to It (3:49)
  4. I Do What I Do (3:15)
  5. Lysistrata's Quest (3:41)
  6. More Than Enough Love (2:33)
  7. Holding Strong (3:34)
  8. You Can Make It Funky (4:41)
  9. Find Your Groove (2:59)
  10. On the Road (2:56)
avatar van Soulistic
Ben blij dat ik dit album heb leren kennen!
Past prima in het rijtje van Sharon Jones & The Dap Kings, Nicole Willis & The Soul Investigators enz, enz.
Onwijs funky! Met als beste nummer "Lysistrata's Quest"! Wat een track!

avatar van Angelo
Ja, ook ben blij dat ik kennis heb mogen maken met dit album. Soms dan beluister ik een album puur op basis van een albumcover omdat die mij zo aanspreekt. Dat was ook het geval bij dit album van Randa & The Soul Kingdom. Ook dit is een album waarbij geprobeerd is om een authentieke 60s soul/funk sound te creëeren zoals we de afgelopen jaren vaker hebben gezien. Als je daarvan houdt is ook dit zeerzeker een geslaagd project. Een album vol met ritmisch opzwepende hoogstandjes die allemaal regelrechte floorfillers zijn. Het is misschien ietwat veel van hetzelfde maar daarom staan er ook maar ‘slechts’ tien nummers op dit album; dat aantal is genoeg om je interesse erbij te houden. Ondanks de niet al te lange tracklist staan er toch een uitspringers op. De mooiste momenten zijn in de vorm van o.a. ‘I do what I do’, ‘Holding strong’ en ‘You can make it funky’. De instrumentatie van alle nummers zijn overigens tot in detail verzorgd. Rauw, ongepolijst en extreem funky – dat is dit album!