Wendy & Lisa - Re-Mix-in-a-Carnation (1991)

Pop / Dance
Label: Virgin

1. Lolly Lolly [William Orbit Remix] (5:26)
  2. Waterfall [Nellee Hooper Remix] (6:06)
  3. Are You My Baby [Paul Oakenfold and Steve Osbourne Remix] (6:07)
  4. Staring at the Sun [Youth and the Orb Remix] (8:48)
  5. Satisfaction [Gangstarr Remix] (4:33)
  6. Sideshow [1991 Remix] (6:35)
0,5
Heb dit album gekocht voor "de verzameling" maar voegt muzikaal echt geen "ruk" toe

Zonde van de moeite om dit uberhaupt op cd te persen.

avatar van dennisversteeg
Tja, geen enkele remix haalt het bij de oorspronkelijke versies, maar het is wel een goed tijdsbeeld van het geluid van de top-producers in de vroege jaren '90. Wat ik vooral vervelend vond was dat het na deze opgewarmde prak 7 jaar bijna volledig stil was rond W&L en ik bang was dat dit hun laatste wapenfeit was. Gelukkig kwam toen Girl Bros en (veel..) later het toch wel briljante White Flags Of Winter Chimneys.

avatar van pureshores
leuke remix cd, waar vrij veel rendement behaald wordt. De remix van Waterfall is het grondigst waar dit 80's nummer in een wollige early house setting wordt gelegd wat wel effect heeft, de vocalen glijden moeiteloos mee in de keys en het tempo is niet schokkend.
Are you my baby is iets funkier met een groundbeat maar de hele songstructuur blijft intact.
Satisfaction is verbouwd tot een jazzy hiphop track met zelfs rap van Guru.
Lolly lolly William Orbits remix is de enige die ik al kende van de 12", met effecten een een typische orbit hiphop achtige groove. De remix van Sideshow is de enige die geforceerd overkomt door er een housebeat onder te gooien. Dan Staring at the sun tenslotte wat een hoog lounge gehalte heeft.
Zeker waard om te zoeken

0,5
pureshores schreef:

Zeker waard om te zoeken

Zoek niet verder, een PB is voldoende om m van me over te nemen

avatar van pureshores
ik ben er nu iets minder enthousiast over-de sterkste remix blijft Waterfall

avatar van pureshores
vorige week weer eens herbeluisterd, Staring at the sun is kippevel.
Sideshow is iets gestegen in waardering, de remix van Satisfaction doet me het minst nu