The Dreamside - Pale Blue Lights & Nada Veritas (1994)

Avant-Garde

7. The Dreamside (4:56)
  8. Travel (5:51)
  9. Ritornerai (5:21)
  10. The Divine * (7:03)
  11. Dance Goddesses Dance * (5:47)
  12. Nuda Veritas * (6:26)
avatar van Rinus
Het eerste album, gecombineerd met de eerste EP die de band uitbracht (na het album trouwens). Flinke goth invloeden, uit de het jaren 80 gothic kamp. Kemi laat al goed horen, wat ze vocaal kan.
Dit is de geremasterde uitvoering uit 2008.

avatar van jorro
Toch wel bijzonder dat een nederlandse band zo weinig bekendheid geniet op MuMe. En onbekend maakt onbemind. Da's best wel jammer want dit debuutalbum bevat 12 best wel sterke nummers. Avant garde is het volgens mij niet; Ik zou het eerder als rock met een gothic saus willen kenmerken. Hoewel al 25 jaar oud luister ik nog regelmatig naar dit album.