Joe Bonamassa - Blues Deluxe (2003)

Blues / Rock
Label: Medalist

1. You Upset My Baby (3:35)
  2. Burning Hell (6:49)
  3. Blues Deluxe (7:20)
  4. Man of Many Words (4:10)
  5. Woke Up Dreaming (2:51)
  6. I Don't Live Anywhere (3:41)
  7. Wild About You Baby (3:39)
  8. Long Distance Blues (3:52)
  9. Pack It Up (4:04)
  10. Left Overs (3:23)
  11. Walking Blues (4:29)
  12. Mumbling Word (3:29)
avatar van animalkrullie
In één woord geweldig!!
Scheurende gitaar

avatar van the viking
Uitstekende gitarist ,een klein minpuntje zou zijn wat gebrekkige uitstraling kunnen zijn !

met vriendelijke groet the viking

MetalDex
Ik heb hem nog niet live gezien, maar daar komt komende zomer zeker verandering in Dus over gebrekkige uitstraling kan ik niet meepraten, maar ik weet wel dat Bonamassa een geweldige gitarist is die heerlijke heavy bluesrock maakt. Ik hoor zowel invloeden van Rory Gallagher als John Mayall terug en dat gecombineerd met een geheel eigen stijl, dat kan bijna niet fout gaan en dat gaat het ook niet: 4*

avatar van Cygnus
Hier ben ik wel benieuwd naar. Zijn optreden (vooral zijn gitaarspel) op Bluesrock Tegelen bezorgde met centimeters dik kippenvel, en na The Waterboys is dit de hoofdreden voor mij om naar de tweede dag van Bospop te gaan.

In één woord geweldig!!
Scheurende gitaar

avatar van Dexter
Voor mij is Bonamassa nu al een legende. Dé bluesartiest uit 21e eeuw. Live een wonder om naar te kijken en heeft wat mij betreft geen enkele zwakke plaat afgeleverd, en dit is vooralsnog zijn absolute hoogtepunt: wat een killer van album Woke Up Dreaming is niets minder dan FENOMENAAL!
En voor 2008? Weer een nieuw album? Laten we het hopen.

the viking schreef:

met vriendelijke groet the viking

Gebrekkige uitstraling?? Dat is juist waar hij geen gebrek aan heeft. Dat komt vooral tot uiting tijdens het optreden. Inderdaad, op foto's ziet hij er vaak uit als een rechtenstudent, maar als je hem live ziet......

Deze c.d. ben ik nu voor het eerst aan het luisteren. Beetje vroeg om te stemmen maar het kinkt heerlijk!

JolkiPalki schreef:

Dat is wel iets waar hij aan heeft moeten werken. Op youtube staan een aantal filmpjes van oude optredens en als je die vergelijkt met bijvoorbeeld het optreden op Moulinblues is hij echt flink verbeterd. Het enige kleine minpuntje dat ik kan bedenken is dat het af en toe net wat te gladjes klinkt. Deze cd heeft van plek gewisseld met Sloe Gin in mijn top 10, vind deze nog net een tikje beter

jeroenheinz schreef:

Dan heeft hij erg goed geoefend!

JolkiPalki schreef:

Dan heeft hij erg goed geoefend!

Dat heeft hij zeker ja! Hij blijft zich op alle gebieden ook steeds verder ontwikkelen en hij is ook pas 31.. Welke cd's heb je trouwens nog meer gekocht van Joe?

jeroenheinz schreef:

Deze c.d. is van mijn vader, ik heb het even geleend omdat hij na het optreden van zaterdag in Groningen drie c.d.'s tegelijk heeft gekocht van deze man. Binnenkort ruilen we ze dan even om en dan kan ik luisteren naar The Ballad of John Henry en Live from nowhere in particular. Hij (mijn vader) was erg enthousiast over de twee c.d.'s, ik ook over deze trouwens, vooral de eerste 5 nummers. Volgens mij heeft Bonamassa Woke up dreaming ook gespeeld in de Oosterpoort zaterdag. Fenomenaal!

JolkiPalki schreef:

Die 2 zijn ook erg goed ja en dan vooral Live from... The Ballad of John Henry klinkt wel wat anders dan deze, maar die is mij ook erg goed bevallen. Speelde hij alleen op een akoestische gitaar en ging het hele publiek uit zun plaat dan speelde hij Woke up Dreaming Die speelde hij ook op Moulinblues afgelopen vrijdag en was voor mij toch wel het hoogtepunt van de avond. Fenomenaal inderdaad!

avatar van Lamontagne
Dit is zijn beste album naar mijn bescheiden mening

Fantastische sfeer met heerlijke nummers

avatar van Rogyros
Tjonge, wat is dit goed! Met name het nummer Blues Deluxe. Geweldig!

Geweldige, en naar mijn mening VEEL te onbekende gitarist. En even over zijn uistraling, ik heb hem live gezien hij heeft geen overmatige show nodig (....) om eventuele muzikale gebreken te verhullen want die heeft hij niet! 4,0

avatar van Ronald5150
Absoluut een van mijn favoriete Joe Bonamassa platen. Op "Blues Deluxe" put Bonamassa uit zijn inspiratiebronnen. Een aantal bluesklassiekers krijgen die typische Bonamassa behandeling en klinken ineens fris en eigentijds, maar nog steeds respectvol naar het origineel. Maar boven alles ademt het van begin tot eind de blues. "Long Distance Call" is daarvan een treffend voorbeeld. Ook het akoestische hoogstandje "Woke Up Dreaming" is fantastisch en laat horen dat Bonamassa ook zonder electriciteit een virtuoos is. Maar het absolute hoogtepunt van deze plaat, en een persoonlijke favoriet in Bonamassa's oeuvre, is de titeltrack "Blues Deluxe". Wat begint met een mooie ingetogen slow blues, ontwikkelt zich tot een intens en meeslepend gitaarorgasme. Deze plaat was mijn kennismaking met Joe Bonamassa, en is wat mij betreft een mijlpaal in de moderne blues.

avatar van pmac
Joe Bonamassa is een ijzersterke gitarist die zijn techniek volkomen beheerst maar ik vind zijn stijl ook te anoniem. Zijn evenknie John Mayer vind ik dan qua gitaarspel wat smaakvoller (om maar eens een vergelijking te maken tussen deze twee nieuwe giganten).

avatar van pmac
okay een halve punt erbij want de titeltrack is inderdaad van uitzonderlijke hoge kwaliteit

avatar van Rinus
Weer een prima album van Joe. Ben langzamerhand zijn hele backcatalogus aan het kopen en tot nu toe geen enkel slecht album gehoort. Hetzelfde wat geldt voor Walter Trout. Je kunt ook zijn albums blindelings kopen. Dit zijn gewoon klasse muzikanten.