Red Hot + Blue (1990)

Alternatieve titel: A Tribute to Cole Porter to Benefit AIDS Research and Relief

Label: Chrysalis

1. Neneh Cherry - I've Got You Under My Skin (4:28)
  2. The Neville Brothers - In the Still of the Night (5:18)
  3. Sinéad O'Connor - You Do Something to Me (2:34)
  4. Salif Keita - Begin the Beguine (3:22)
  5. Fine Young Cannibals - Love for Sale (2:49)
  6. Debbie Harry en Iggy Pop - Well, Did You Evah! (3:28)
  7. Kirsty MacColl en The Pogues - Miss Otis Regrets Just One of These Things (4:40)
  8. David Byrne - Don't Fence Me In (3:09)
  9. Tom Waits - It's Alright with Me (4:40)
  10. Annie Lennox - Ev'ry Time We Say Goodbye (3:55)
  11. U2 - Night and Day (5:21)
  12. Les Négresses Vertes - I Love Paris (3:13)
  13. k.d. lang - So in Love (4:41)
  14. Thompson Twins - Who Wants to Be a Millionaire (3:18)
  15. Erasure - Too Darn Hot (3:40)
  16. Jungle Brothers - I Get a Kick Out of You (2:52)
  17. Lisa Stansfield - Down in the Depths (4:27)
  18. Jimmy Somerville - From This Moment On (3:18)
  19. Jody Watley - After You Who (3:10)
  20. Aztec Camera - Do I Love You (4:40)
avatar van dynamo d
U2's bewerking van Cole Porter's Night and Day is werkelijk geniaal. Mijns inziens is Night and Day na 'The Unforgettable Fire' het mooiste nummer dat U2 heeft gemaakt. Gaat door merg en been, zo wonderschoon. Daarvoor en natuurlijk voor het goede doel, heb ik indertijd de bijzondere verzamelaar 'Red Hot + Blue' gekocht.
Ander bekend nummer van deze plaat is 'I've Got You Under My Skin' van Neneh Cherry.

avatar van musicfriek
dynamo d schreef:

Een fantastische cover wat mij betreft! En een hele scherpe tekst ook. Een van de betere nummers van Neneh Cherry.

En ook de video is helemaal top

avatar van divart
Het zijn ook wel de twee mooiste nummers van deze plaat, al vond ik " I Love Paris" van Les Negresses Vertes toch ook altijd wel leuk. Ach, echt slechte nummers staan er niet op.
Van U2 vind ik alleen het album Boy echt goed, deze versie van "Night and Day" ook natuurlijk, en "The Saints are Comming" met Green Day. Maar die laatste twee zijn covers, dus eigenlijk heeft U2 na hun debuut geen fatsoenlijke plaat meer gemaakt.
Opvallend is wel dat zowel U2 als Neneh Cherry een broeierig en dreigend sfeertje aan de nummers weten toe te voegen, wat wel weer bij het doel van dit album past.

Sorry juist U2 en Cherry vind ik wat minder. ik vind het goed als toch de bedoelling van Cole Porter overeind blijft.Krsty ac coll en the poques vond ik het best. Ook tom waids en david byrne doen goed mee.

EVANSHEWSON
Omdat sommige artiesten respect vertonen voor de originele liedjes van Cole Porter; yes!
Omdat anderen er een zooitje van maken en de nummers van Porter zowat verkrachten; No!
Daarom : ***

Echt slechts halfgeslaagd, en meer wil ik er niet over kwijt!

avatar van LeRoi
...kan me vaak vinden in de comments van EVAN, maar dit keer niet: al vanaf het verschijnen in '90 heb ik deze plaat en draai 'm met graagte zo nu en dan met als absolute hoogtepunt, hoe kan het ook anders, DON'T FENCE ME IN, van onze DAVID!

Ik heb hier net nog even 2 clips bekeken van U2.
Het zijn 2 nummers die ik nog niet van hun kende.
Als ik zie hoe gepassioneerd de band speelt, maar metname Bono hier nog zingt, zonder zonnebril en andere poeha, waar is die tijd dan gebleven.
Hopelijk komen ze in 2008 ( met nieuw album ) weer eens net zo puur over als eind jaren ´80, en nog liever zo vernieuwend als begin jaren ´90, en het liefst een mengeling van beide.
Als de grootsheidwaanzin in ieder geval maar eens wat bekoeld is, want dat gaat U2 zo langzamerhand toch wel iets boven het hoofd uitstijgen en lijkt toch ook niet meer zo bij te dragen aan het creatieve proces van de band.

avatar van Premonition
Lijkt me niet zo gepast om je U2-paranoia weer met ons te delen bij de bespreking van deze plaat, Soundwave.
Wisselende plaat, net weer op gezet. Beter dan z'n opvolger.
Heb 'm destijds gekocht voor het goede doel en minder voor de muziek, bleek muzikaal een meevaller te zijn.
Wordt tijd voor een nieuw muzikaal initiatief.

nou U2-paranoia wil ik het niet noemen, ....het viel me gewoon op toen ik de aangeboden clip bij dit album, van U2 als enige, net bekeek ik me toch geneigd voelde hier even op te reageren.
O.k., het is natuurlijk maar een onderdeel van het bredere geheel, en mijn opmerking is wat dat betreft niet zo gepast,....ik kon het toch even niet laten.
Dat krijg je met bands of artiesten die je op de één of andere manier toch nog steeds een beetje aan het hart gaan.

avatar van rkdev
Puur en alleen aangschaft voor de schitterende versie van Night and Day door U2.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Nummer 4 vind ik vreselijk zeg, wat een bewerking...

avatar van gigage
Ik ken de originele uitvoeringen ome Cole niet allemaal. Dus hoef ik niet te vergelijken, wel zo relaxed. Zoals de meeste nummers op dit lekkere afwisselende album. Alle muziekstijlen komen voorbij doordat de artiesten een eigen arrangement brengen naar gelang hun smaak. Nehneh cherry, jungle brothers en de t-twins hebben de tand des tijds niet doorstaan. Highlights: funny duet van debbie met iggy, U2, Tom Waits en les negresses vertes.

avatar van ThisCharmingMan
Eén van de leukere tribute albums. I've got you under my skin van Neneh Cherry is geweldig.

avatar van EttaJamesBrown
I love Paris. De groene negerinnen zullen overwinnen, ze moeten wel.

avatar van EttaJamesBrown
Oude liedjes in een nieuwer jasje. Don't fence me in, zaaf

avatar van heartofsoul
Naar mijn smaak een wisselvallig album, waarin miskleunen worden afgewisseld met frisse interpretaties van Cole Porter-songs. Zo vond ik From This Moment On van Jimmy Somerville verrassend goed en mag ik ook o.a. Neneh Cherry, The Neville Brothers, k.d. lang en zelfs Sinead O'Connor graag horen.
Het dieptepunt vond ik echter Night and Day van U2 - die schreeuwstem van Bono doet deze pracht-
compositie in het geheel geen recht.

avatar van luigifort
Heerlijk album! Gekocht destijds op cassettebandje, omdat ik U2 fan was en dit nummer nog niet had/kende. Maar de rest van het album is ook prachtig! Later ook nog op cd erbij gekocht.

Ben het niet eens met mijn voorganger hier over U2's versie van Night and Day, ik vind 'm top! Verder is het een mooie voorbode van wat komen zou met Achtung Baby!

avatar van heartofsoul
Tja, smaken verschillen - dat houd je altijd! U2 is nou niet bepaald mijn favoriete groep.

avatar van Roxy6
de bijdrage van Deborah Harry en Iggy Pop is Subliem!

avatar van matthijs
Weinig hoogvliegers, wel leuk voor af en toe. Neneh Cherry en Jimmy Somerville krijgen een dikke voldoende, en U2's Night and Day is wel de topper. Ik kende al een versie van Everything but the girl, heel anders en net zo sterk.