Delorean - Subiza (2010)

2. Real Love (6:20)
  3. Endless Sunset (4:36)
  4. Grow (4:52)
  5. Simple Graces (5:03)
  6. Infinite Desert (5:03)
  7. Come Wander (4:30)
  8. Warmer Places (4:59)
  9. It's All Ours (4:43)
avatar van KampF
Geen berichten en een laag stemgemiddelde?

Echt zo'n heerlijk album! En ik verdenk Stay Close ervan een BrotherSport sample te gebruiken (dat alarm)

Weet iemand waar ik dit album kan kopen? Volgens Wikipedia is het al in maart gereleased namelijk.

avatar van Editoor
LieuweMB schreef:

Hij is alleen digitaal beschikbaar en oa. verkrijbaar bij itunes: http://itunes.apple.com/us/album/subiza/id364378655

khonnor
ik weet nog altijd niet hoe goed k dit vind... mmmm... komt waarschijnlijk omdat ik steeds blijf plakken bij grow, mijn zomerhit, mijn fabeltastische nieuwe synthpop-lover-dream-track... dat einde, die keyboards, die zanglijnen erover: zo retro, en toch zo modern... en vooral zo ass-schakingly geweldig!

avatar van Apsjar
Wist niet dat deze uit was, net op PF gelezen. Dringend mijn schade in deze ophalen!

avatar van mathijs1982
Ik wacht hier ook al heel lang op. Had Stay Close al wel gehoord. Heerlijk zomernummer. Heb het vorige EPtje grijs gedraaid en ontzettend zin in deze. Ik zag net op Amazon.co.uk dat hij in juni op cd en lp verschijnt.

avatar van sander.
KampF schreef:
En ik verdenk Stay Close ervan een BrotherSport sample te gebruiken (dat alarm)

Ik hoor het ook! Oeioeioei.

avatar van Wimisdehipster
Verrassend lekker album. Vond de EP hier en daar nog wat tam, maar ze gaan hier wel heerlijk los. Klinkt bij vlagen veel als Animal Collective, alleen dan nog net wat simpeler en minder vreemd. Dat stoort me niet verder, dansbaar is 't sowieso wel.

En inderdaad, Stay Close geeft mij ook 't gevoel dat ze iets gesampled hebben uit Brother Sport.

Favorieten zijn Infinite Desert, Warmer Places, Stay Close en Real Love.

avatar van Koston
Het klinkt me toch allemaal wat te cheesy. Ik weet nog niet goed wat ik hier me moet.
Het heeft wel een leuk zomers geluid, maar ik mis enige vorm van diepgang

boomkat
Hoes is wel ugly zeg. Stay Cool is zeer zeer animal-like, maar wel fijn.

avatar van sydbarrett
Dit album is zo heerlijk: inderdaad een vleuge Animal Collective, maar dan gegoten in 90s dance (balearic beats/pop)..
Soms heb je ook het gevoel alsof je naar de psychedelische Vengaboys aan t luisteren bent ofzo.

Heerlijk album die een erg zomerse vibe heeft, net als jj dat ook kan creëeren.

Nu nog 3,5 maar ik denk dat het snel 4 sterren wordt

boomkat
sydbarrett schreef:
psychedelische Vengaboys

Me like .

De vergelijkingen met Animal Collective zie ik zelf toch niet zo, op die sample in Stay Close na misschien.
Ik vind het meer richting The Tough Alliance gaan.
Verder heb ik niet meer zo genoten van een plaat sinds de laatste van Cut Copy

avatar van Teunnis
sydbarrett schreef:

Mooie omschrijving

Aardige muziek, meer niet. 3,5*

avatar van titan
titan (crew)
Ik moest meteen aan Cut Copy denken toen ik dit hoorde, maar ook Saint Etienne, Primal Scream, Animal collective, de Madchestersound en de even zomerse als euforische ibizahouse zijn nooit ver weg. Delorean heeft daar heel knap een homogeen geheel van weten te maken. De vocalen zijn niet het sterkste punt van de band en gepitchte stemmetjes hebben we onderhand wel genoeg gehoord, maar verder is er niet veel te klagen bij dit album.

avatar van De Daniël
Klinkt best lekker allemaal dit, maar de vergelijking met Cut Copy wil ik nog niet aangaan. Daarvoor zijn er nog te grote kwaliteitsverschillen en is het niet gelaagd genoeg.

avatar van De Daniël
Wat word ik toch blij telkens als ik het openingsnummer hoor

avatar van jrn
jrn
Stay Cool, op 51 seconden. Dat geluidje wat je dan hoort is inderdaad uit Brother Sport gehaald. Vet.