Carbon Based Lifeforms - World of Sleepers (2006)

Zweden
Electronic
Label: Ultimae

1. Abiogenesis (6:37)
  2. Vortex (5:55)
  3. Photosynthesis (5:41)
  4. Set Theory (6:41)
  5. Gryning (6:19)
  6. Transmission / Intermission (4:28)
  7. World of Sleepers (5:17)
  8. Proton-Electron (6:44)
  9. Erratic Patterns (6:55)
  10. Flytta Dig (5:09)
  11. Betula Pendula / Mechanism (19:45)
Ozric Spacefolk
Psychill/ambient.

Echt een slaap-plaat. Werkt lekker meditatief. Erg fijn, al moet je er wel voor in de stemming zijn.

avatar van Supernormal
Deze artiest heeft wellicht naar Bola geluisterd voordat hij deze plaat maakte. Soms klinken zijn geluiden echter wat gedateerd of goedkoop wat ik (veel) minder heb bij 'Soup' van Bola: een minder geslaagde variant.

Misterfool
De muziek klinkt voor mij net iets te gemakkelijk. Toch maakt CBL hier aangename zweefmuziek. Bv Ik twijfel tussen 3 en 3.5*

Chille psybient plaat. Er gebeurt alleen net iets te weinig om er een uitschieter van te maken, maar ik kan er ook geen slecht nummer op vinden. Fijn om op te loungen, voor op de achtergrond van een feestje, of voor het einde van een stevig feestje. Geen opdringerig ritme, maar er gebeurt ook net iets te weinig om je volledig mee te nemen.