We Were Promised Jetpacks - The Last Place You'll Look (2010)

Label: FatCat

1. A Far Cry (4:52)
  2. Short Bursts [Alternate Version] (3:37)
  3. The Walls Are Wearing Thin (1:53)
  4. With the Benefit of Hindsight (4:13)
  5. This Is My House, This Is My Home [Alternate Version] (5:00)
avatar van nognooit
Dit zijn voornamelijk akoestische versies van enkele nummers van het sterke debuut.
De akoestische versies zijn niet persé slecht, maar wel saai. Het tempo hebben ze naar beneden gehaald, evenals de intensiteit en de kracht.
Afgezien van een nieuw nummer op deze ep, stelt het eigenlijk niet zo veel voor. De fan zal er wel even oor naar hebben, maar de overige luisteraars verwijs ik graag naar het debuut.

avatar van legian
ik merkt dat ik dit eigenlijk veel lekkerder vind dan de albums.
waar de albums vooral bouwen op de opbouw van de nummers, en de energie van de muziek.
word er hier meer gebouwd op de sfeer.
het is allemaal wat rustiger en dat doet me goed, waar ik hier nog wel eens weg wil dromen lukt dat bij de albums totaal niet.

ik gooi er een halfje bij, omdat het kan en omdat ik hier meer plezier aan beleef dan aan de gewone albums.