Arctic Monkeys - My Propeller (2010)

Label: Domino

1. My Propeller (3:25)
  2. Joining the Dots (3:19)
  3. The Afternoon's Hat (4:11)
  4. Don't Forget Whose Legs You're On (3:35)
Er staan betere nummers op Humbug dan deze Propeller. De logica van deze release ontgaat mij derhalve....

Nihilisme
Tsja, de Monkeys brengen hun singles graag uit met meestal twee of drie B-sides (die vaak beter zijn dan de albumnummers). Joining The Dots is zo'n voorbeeld, al vind ik de laatste twee nummers ook niet onaardig. Toffe clip van My Propeller trouwens!

avatar van tom-r
Ik vind joining the dots en the afternoon's had heerlijke nummers. Ook niet veel mindere kwaliteit dan humbug nr's, maar dat is ook een kenmerk van de AM-besides he

avatar van Suicidopolis
Een B-side die "Joining The Dots" noemt... Zou het een knipoog zijn naar deze release? Ik zou hem wel mooi vinden!

Ik heb alle EP's en meer van the Arctic Monkeys tot 2009. Daarna zijn ze op vinyl uitgebracht en pas nu pik ik ze op. En wat zijn ze weer goed. Deze My Propeller staat vol met nummers die zo op het album Humbug konden staan. Sterker nog: ze zijn soms sterker dan bepaalde albumtracks. Dat gaat op voor alle drie de songs, die allemaal in de donkere enigszins relaxte sfeer van titelsong My Propeller zijn. Zo heb je een fraaie EP, met een eigen sound.