Jori Hulkkonen - When No One Is Watching, We Are Invisible (2000)

Finland
Electronic
Label: F

1. If Only (3:17)
  2. Interstate of Love (5:35)
  3. The Moment (7:39)
  4. Flash Boy (6:29)
  5. Confusion (5:34)
  6. Whispers (4:28)
  7. Versus (7:10)
  8. Wanna Do You (6:16)
  9. Back When We Was Attached (8:46)
  10. Contaminated (6:55)
  11. Let Me Luv U (10:15)
leuke electronische plaat van enkele jaren geleden. de meeste kennen hem waarschijnlijk als zyntherius.
je kan het beschrijven als electrojazz, met duidelijke invloed van de jaren 80 (let op die drumcomputer)
zeker *** 1/2 ster waard.

avatar van T.O.
jacom schreef:

Mja, The Moment en Wanna Do You zijn toch eerder echt deep house. Maar zeker een goede producer ja, deze kerel.

avatar van dj maus
Artistieke hoogtepunt van deze man. De Carl Craig-invloeden druipen ervan af, maar Jori is introverter en gestroomlijnder en duikt daarom dieper onder de huid. Hoogtepunt is Let Me Luv U, gebaseerd op een sample van Willie Hutch, maar er staat werkelijk geen enkele slechte track op. Het geheel stijgt ook boven de som der delen uit; de hoes bijvoorbeeld geeft precies het gevoel van de plaat weer: een koud Scandinavisch landschap dat langzaam door de zon overgoten wordt.