Bonnie Tyler - Faster Than the Speed of Night (1983)

Label: CBS

1. Have You Ever Seen the Rain? (4:10)
  2. Faster Than the Speed of Night (6:45)
  3. Getting So Excited (3:32)
  4. Total Eclipse of the Heart (7:02)

met Rory Dodd

5. It's a Jungle Out There (4:39)
  6. Goin' Through the Motions (4:09)
  7. Tears (3:51)
  8. Take Me Back (5:23)
  9. Straight from the Heart (3:40)
Deze cd had ik ooit gekocht n.a.v. Total eclipse of the heart. Na een aantal jaren bleek dat ik de cd nooit meer draaide, deze hit beu was en eigenlijk alle nummers wel. Deze cd staat niet meer in mijn kast, maar tot 2,5 kan ik me nog wel zetten (valt eigenlijk dus nog wel mee ).

Tja, ik kan me dat wel voorstellen, ik had hem om dezelfde reden ook gehaald, en ik draai hem ook nooit meer. Het desbetreffende nummer vind ik wel nog steeds goed

Bonnie's beste album, draai hem nu nog wel eens.

een meesterwerk is het natuurlijk niet maar er staan wel een aantal goede nrs op.

Een sterk album en misschien Bonnie's beste ooit, vandaar 5 sterren.

De geplaatste foto is overigens fout, dit is een foto van de Amerikaanse release, de Europese release heeft die mooie lichtstreep achter of door Bonnie's hoofd.

Die ogen trouwens....onvoorspelbaar en spannend

avatar van Droombolus
Alleen al de moeite waard door de 2 Jim Steinman nummers Faster Than the Speed of Night en Total Eclipse of the Heart, wat me nog steeds niet verveeld ondanks alle airplay door de jaren. Ook fantasties is Tears, een duet met Frankie Miller die niet eens genoemd wordt bij de artisten credits op de plaat maar hij schreef het nummer en het is onmiskenbaar zijn stem ........

Voor de rest blijft FTTSON steken in MOR en is in zijn totaal zonder enig muzikale koers. Jammer dat Steinman niet gewoon een hele LP voor Tyler volgeschreven heeft met Tears als toetje .......

avatar van Snakeskin
ik heb zojuist de tiende stem op deze plaat uitgebracht die "total eclipse of the heart" herbergt. De grootste klassieker die tussen wal en schip gevallen is die mij bekend is. iedereen kent de song en ik ken eigenlijk geen vrouw die deze plaat niet mooi vindt. Maar hij wordt nooit ergens genoemd. "I really need you tonight" heeft zelden zo urgent geklonken als uit de keel van Bonnie.

Boel nietszeggende berichten verwijderd.
Updates over het stemmenaantal van dit album zit niemand op te wachten en gelet op de karige hoeveelheid recent geplaatste stemmen zet het mensen ook niet aan tot beluistering van dit album.

avatar van Mille Vinyl
Sterk album met bonnie haar grootste hit !

avatar van Heer Hendrik
Niet alleen total eclipse of the heart is goed, maar het begint al met CCR-cover Have you ever seen the rain, die vindt ik direct al geslaagd. faster than the speed of night geeft een goed vervolg aan een verrassende start van dit album. Dan krijg je Getting so excited. leuk nummer waarin me 2 dingen opvallen. Er komt een sprekende stem in voor die zegt : "i would do anything for love but i won't do that." precies de titel van het bekende nummer van Meat Loaf. maar getting so excited is niet geschreven door Jim Steinman, maar door Alan Gruner. Het tweede wat opvalt aan dit nummer is dat Johnny Lion ooit een nummer op nam wat de titel draagt: "Alleeen in Dallas" Dat lijkt wel heel veel op Getting so excited
YouTube - Johnny Lion - Alleen in Dallas

Dan krijg je het overbekende total ec;ipse of the heart, wat nog steeds staat als een huis. De nummers die daarna volgen( It's a jungle out there, Ging through the motions, Tears en take me back) zijn ook Prima en het album sluit af met een Bryan Adams cover Straight from the heart. Dus is het gewoon een prima album wat eigenlijk wel een constant niveau haalt. Conclusie: Dit album herbergt meer mooie nummers dan alleen maar het welbekende Total eclipse of the heart. Geef het album een kans en je zal aangenaam verrast worden!!

avatar van The_CrY
Zeer prima album van een erg goede zangeres, die toch veel meer is dan alleen haar megahit. Het is theatrale musical-achtige pop/rock wat ons hier wordt voorgeschoteld. Niet gek natuurlijk als je je bedenkt dat Jim Steinman een van de songwriters is voor Bonnie Tyler op deze plaat. Met 'Faster Than the Speed of Night' en natuurlijk 'Total Eclipse of the Heart' zijn zijn songs meteen ook de beste nummers op de plaat. De rest is niet van hetzelfde niveau, maar is wel gewoon goed. 'It's a Jungle Out There' en 'Take Me Back' vooral zijn zeer de moeite, en ook de opening met de CCR cover 'Have You Ever Seen the Rain?' zet de goeie stemming neer.

Vroeger vond ik Bonnie Tyler altijd een vervelende stem hebben. Dat schorre, dat moest ik toen niet zo. Inmiddels hoor ik het erg graag. Wat een fantastische scheur kan ze opzetten, zoals bij de afsluitende track, en wat een emotie weerklinkt daarin.