Veil of Maya - [id] (2010)

Label: Sumerian

9. Namaste (3:30)
  10. Conquer (2:56)
  11. Codex (3:24)
5 sterren
kan er niet meer van maken
luister er al 2 weken na (Amazon bedankt) en het is echt té strak

avatar van Don Cappuccino
Wauw, een kleine verrassing in Deathcore-land door de band Veil of Maya. Ik had nog nooit van de band gehoord, maar de bandnaam sprak me wel aan (Cynic ) en de albumhoes zag er ook gaaf uit. Wat je krijgt te horen is een erg lekkere 29 minuten vol technische deathcore met genoeg melodieuze elementen. De zanger begint gelukkig ook niet met Pig Squeals (dat haat ik enorm) en muzikaal zit het ook erg snor. Een verrassende 4 sterren, niet meer zo´n goede deathcoreplaat gehoord sinds Planetary Duality van The Faceless.

bennerd
Wel, Don, mag ik je dan aanraden dit en dit eens te gaan luisteren? Beiden heerlijk technische deathcore, net zoals deze plaat.

Hmm, ben er niet weg van. Is lekker stevig en strak, maar ik vind het flink eentonig.

avatar van Alarum
Ik kan niet ontkennen dat het technisch goed in elkaar zit. En dat het inderdaad stevig en strak is, maar zoals hierboven ook al gezegd: het is te eentonig voor mijn smaak.