The Q4 - Darker Days (2010)

Label: Project: Mooncircle

6. One of These Days [Glen Porter Remix]
  7. A Trouble with Me [C-Mon Remix] *
  8. Shahmen - Dirt *
dion_odinot
lose control is al te downloaden (legaal) en dat is alvast een aardig nummer.

ik kijk hier al een beetje naar uit, want sound surroundings en met name transitions van arts, waren toch hoogstandjes in de nederlands hiphop

avatar van Bedorvenkebab
Inderdaad! Dit zou zomaar eens de verrassing voor mij kunnen zijn in 2010. Lose Control is ook een leuk voorproefje.

Alleen hier zijn geen rappers op te vinden? (Ik hoopte op weer een bijdrage van Pax).

avatar van MAS
MAS
Nee dit is volledig instrumentaal.

avatar van Bedorvenkebab
Dank je

Dan ben ik toch bang dat het misschien wat vervalt/ééntonig voor me wordt met zangsamples halverwege, zoals je ook op Lose Control kan horen. Vond het bij het vorige album juist sterk dat dat werd afgewisseld met rap (hoewel er ook minpuntjes waren).

Maar ik blijf hoop houden, vooral voor Nederlandse begrippen is dit van erg hoog niveau. Cover zou zo van een metal plaat kunnen komen trouwens, vond de vorige mooier.

avatar van Niek
Op Transitions vind ik de raps vaak het instrumentale deel verstoren. Wat mij betreft dus prima alleen die instrumenten. Ben benieuwd .

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ben het ook met Niek eens, want deze heren zitten qua instrumentals tegen geniaal aan. Daarom ben ik ook een grotere fan van deze sterke EP. Overigens is het nummer van Shamen (met BLS) wel voorzien van raps, maar is dat wel gewoon een sterk nummer (doet aan Pulse denken, ik dacht eerst dat het een remix was). Darker Days is een zeer sfeervolle plaat met een divers, bombastisch geluid. Je wordt er in beperkte tijd volledig ingezogen. Het neemt je mee naar de donkere kanten van de hiphop, maar is toch ook wel dermate soulvol dat ik er soms een warm gevoel van krijg. Leuke contradictie.

P-DawG
De Sound Surroundings LP heb ik ongelofelijk vaak beluisterd en blijft waarschijnlijk een van de dopeste releases van dit jaar voor mij. Nu heb deze net eindelijk binnen gevist (met dank aan R&P) en het begin klinkt al erg goed. De komende dagen en misschien wel langer zal dit mijn iPod overheersen.

Edit.
Dirt is trouwens een nummer van Shahmen. Dit duo bestaat uit BLS en Sense (van The Q4). Ze hebben onlangs nog een (sterke) EP uitgebracht en er moet nog dit jaar een volledig album uitkomen.

avatar van J.M.
Ontzettend vette plaat zeg! Heerlijke donkere productie. Die laatste track is een bonus nummer zie ik nu? Vind dat sowiso de minste track.

Beer Goggle Blues doet me trouwens denken aan één of ander pop nummer dat ik wel is heb gehoord (de sample), kan alleen even niet op de naam komen. Misschien iemand die het weet.

ja weer een goede productie van The Q4! Live mag het wel beter om naar te kijken

De eerste track is echt geniaal vind ik net als nummer 5

avatar van Timmie
Dit is echt een goed album! beetje geheimzinnige sfeer!

avatar van Timmie
4* omdat: de intro zo geniaal meteen het beste nummer track 2 t/m 5 zijn ook allemaal goed met als hoogte punt "Reminisce" . Verder de 2 remixes de "one of these days" remix is wel grappig maar het origineel is beter. de andere remix vind ik echt niks aan dat is haast dance muziek het origineel is weer beter dan de Remix. Dirt is redelijk. 4* voor de eerste 5 tracks anders had het hoger gekregen!