Einstürzende Neubauten - Strategies Against Architecture III (2001)

Alternatieve titels: 1991-2001 | A Comedy of Errors

Duitsland
Avant-Garde
Label: Mute

1. Zentrifuge (4:48)
  2. 12305te Nacht (4:11)
  3. Fur Wen Sind Die Blumen? (4:24)
  4. Redukt [Live] (9:41)
  5. Ende Neu [Live] (6:19)
  6. Blume (4:30)
  7. Three Thoughts (Devils Sect) (4:37)
  8. Implosion (1:33)
  9. Scampi Alla Carlina (2:45)
  10. Snake (3:35)
  11. Alles Was Irgendwie Nutzt [Live] (8:08)
  12. The Garden (5:13)
  13. Anrufe in Abwesenheit (4:18)
  14. Querulanten (0:57)
  15. Architektur Ist Geiselnahme (5:08)
  16. Helium (3:16)
  17. Wüste [Ballet Version] (3:53)
  18. Der Leere Raum (2:04)
  19. Was Ist Ist (4:22)
  20. I Wish This Would Be Your Colour [Live] (8:16)
  21. Bili Rubin (3:05)
  22. Die Interimsliebenden (7:20)
  23. Installation Nr 1 [John Is Mixing] (3:50)
  24. Montblanc (0:33)
  25. Open Fire (4:32)
  26. Salamandrina (3:04)
  27. Letztes Bild (3:58)
  28. Silence Is Sexy (6:04)
  29. Drachen (2:09)
avatar van Zachary Glass
Ergens in '96 en in een tijd waarin het makkelijk was om op een drafje te oordelen, dacht ik na het lezen van een interview met Blixa Bargeld: "Pretentieuze man zonder weerga. Die muziek van Einstürzende Neubauten zou wel 'ns erg koel kunnen klinken."

In '99 kwam hun album "Silence Is Sexy" is uit, een uiterst speelse albumtitel die me plotseling wél warm maakte. Toch luisterde ik nog steeds niet écht, ik onderging het op een drafje. Verdraaid leuke groep - maar toch niet echt mijn kopje thee - dacht ik.

Dit jaar schafte ik me echter deze belachelijk laag geprijsde verzamelaar - en wat merk ik? Af en toe erger ik me ("12305te Nacht"), maar véél vaker sta ik perplex van hun regenboog aan klanken ("Three Thoughts" bijvoorbeeld). Of: hoe je vroeg of later toch voor de bijl gaat

Hoogstwaarschijnlijk ga ik dit jaar nog heel wat euro's spenderen aan een iets uitgebreidere Einstürzende Neubauten-discografie voor mezelf. Wat zeg nu zelf, een groep met nummers zoals "Architektur Ist Geiselnahme" - kan ik anders dan er niet van houden?

En natuurlijk is de muziek pretentieus - maar ik ben dat ook. En dat maakt 'n hoop goed

avatar van Wickerman
Gisteren heb ik deze plaat gekocht, nadat ik de platen van de Neubauten uit de 21ste eeuw heb gekocht en er helemaal weg van ben. Nu ga ik me verdiepen in de jaren '90!!

avatar van Wickerman
Na de eerste luisterbeurten kan ik zeggen dat het een hele aardige verzamelaar is geworden. Er is gekozen om niet alleen maar standaardwerk erop te zetten, maar ook obscure nummers. Of dit een goede zet is geweest betwijfel ik nog, maar de schitterende verpakking en de vele goede nummers maken veel goed!

avatar van Sater
Ik had liever de albumnummers los van de rariteiten gezien, nu moet ik de speler programmeren om de albumnummers weg te filteren.

avatar van raymondkeuters
REDUKT Wat een fantastisch nummer is dat zeg! Mooi boekwerk erbij en dat voor 8 eurie ofzo...