Threshold - Wounded Land (1993)

3,75

Label: Giant Electric Pea

1. Consume to Live (8:13)
  2. Days of Dearth (5:28)
  3. Sanity's End (10:23)
  4. Paradox (7:17)
  5. Surface to Air (10:16)
  6. Mother Earth (5:54)
  7. Siege of Baghdad (7:45)
  8. Keep It with Mine (2:26)
  9. Intervention * (6:38)
  10. Conceal the Face * (5:03)
  11. Shifting Sands * (3:41)
5 BERICHTEN
avatar van Metal-D78
Sterk debuut van deze Engelse progrock-band. Damian Wilson bewijst een uitstekende zanger te zijn, tourt tijdelijk weer even met Threshold ter vervanging van de opgestapte zanger Mac. Hoogtepunten zijn: Consume to live en Paradox.

avatar van itbites
Voor mij een klassieker, de eerste aanraking met meer metalgeoriënteerde progrock. Consume to Live blies me omver!
Maar de twee prijsnummers blijven natuurlijk Paradox en Sanity's End!

avatar van notsub
Paradox vind ik nog steeds één van hun beste nummers. Ik vond het jammer dat het niet gespeeld werd in De Boerderij laatste keer, want vooral live komt het nummer echt tot zijn recht. Verder staan er niet veel uitschiters op dit debuut.

avatar van Kef
Erg leuke herinnering aan het nummer Paradox. Ze speelden dit op Bospop '01.Tijdens dit nummer zat voormalig zanger "Mac" boven op de lichtstellage!

Edwynn
Deze plaat kwam uit in een tijd dat er wat meewarig naar dit soort hardrock/metal werd gekeken. De slimmere promotors probeerden het in het proghoekje te trappen en zo kon het dat met de opkomende populariteit van een Dream Theater een band als Threshold zijn naam kon gaan vestigen. Sterke melodieuze songs die niet heel veel verrassingen herbergen maar wel verduiveld veel aangename momenten. Damian Wilson geeft het geheel een mooi glansrandje met zijn theatrale voordrachten.