Popol Vuh - Music from Werner Herzog Films (1982)

Alternatieve titel: Best Soundtracks from Werner Herzog Films, The

West-Duitsland
Score
Label: ZYX

1. Engel der Luft (Fitzcaraldo) (2:41)
  2. Wehe Khorazin (Fitzcaraldo) (5:40)
  3. Im Garten der Gemeinschaft (Fitzcaraldo) (4:46)
  4. Als Lebten Die Engel Auf Erden (Fitzcaraldo) (2:14)
  5. Lacrimé Di Rei (Aguirre) (6:17)
  6. Höre, der du Wagst (Nosferatu) (1:44)
  7. Söhne des Lichts (Nosferatu) (16:43)
  8. Die Umkehr (Herz aus Glas) (1:19)
Harald
Klaus Kinski, Werner Herzog en de soundtrack van Popul Vuh = Trio Infernale.

Jmmer dat er niets van Cobra Verde op deze cd zit

Harald schreef:
Klaus Kinski, Werner Herzog en de soundtrack van Popul Vuh = Trio Infernale.

inderdaad Werner Herzog is briljant.

Harald schreef:
Jmmer dat er niets van Cobra Verde op deze cd zit

Van mij had er ook wat meer van Herz Aus Glas en Aguirre mogen opstaan. Weet jij misschien waarom er geen compilatie van Jeder Für Sich und Gott Gegen Alle (Kaspar Hauser) is? Te weinig nummers misschien? Vooral dat nummer in het openingsshot dat speelt tijdens het waaiende veld is prachtig.

Toon1 schreef:

inderdaad Werner Herzog is briljant.

Ik ken deze film (Kasper Hauser) niet. Een Werner Herzog/Klaus Kinski film?

Ik ken en heb alleen deze

(87) Cobra Verde (Cast: Klaus Kinski, King Ampaw, Peter Bierling) - Soundtrack: Popul Vuh- (81) Fitzcarraldo (Cast: Klaus Kinski, Claudia Cardinale, Miguel A. Fuentes Soundtrack: Popul Vuh)
(79) Nosferatu - Phantom der Nacht (Cast: Klaus Kinski, Isabelle Adjani)
(78) Woyzeck (Cast: Klaus Kinski, Eva Mattes, Willy Semmelrogge)
(72) Aguirre - Der Zorn Gottes (Cast: Klaus Kinski, Helena Rojo Soundtrack: Popul Vuh)

avatar van Toon1
Nee, Kaspar Hauser is een Herzog film met de legendarische Bruno S. in de hoofdrol (geen Kinski dus). Na Aguirre is het mijn persoonlijke Herzog-favoriet. Dat nummer wat ik bedoel is dus onvindbaar, omdat er geen soundtrack van de film bestaat. Erg jammer, want het is een heel mooi nummer (en het is van Popol Vuh). In ieder geval, als je ooit eens die film kan zien, doen! Het verhaal van Kaspar Hauser ken je wel neem ik aan? Want ik, als Belg, heb er zelfs over geleerd in de les Duits .

Edit: nu valt me op dat alleen de films met Klaus Kinski een soundtrack hebben.

Toon1 schreef:
Nope, Kaspar Hauser is een Herzog film met de legendarische Bruno S. in de hoofdrol (geen Kinski dus). Na Aguirre is het mijn persoonlijke Herzog-favoriet. Dat nummer wat ik bedoel is dus onvindbaar, omdat er geen soundtrack van de film bestaat. Erg jammer, want het is een heel mooi nummer (en het is van Popol Vuh). In ieder geval, als je ooit eens die film kan zien, doen! Het verhaal van Kaspar Hauser ken je wel neem ik aan? Want ik, als Belg, heb er zelfs over geleerd in de les Duits .

Edit: nu valt me op dat alleen de films met Klaus Kinski een soundtrack hebben.

Het verhaal ken ik natuurlijk. en bedankt voor de advies, Kasper Hauser is als DVD makkelijk te koop of mischien ook te huren.

Ik heb niet alle platen van Popol Vuh mischien dat er toch een plaat bestaat met de soundtrack van Kasper Hauser of terminste een gedeelte van. Even kijken of er een website van hun bestaat.

Sheplays
Check

onder credits!

Sheplays schreef:
Check

onder credits!

Slecht van me . Het is dus niet Popol Vuh maar Mozart. Geen idee hoe ik er dan bij kwam dat het Popol Vuh was. Zal wel komen omdat de muziek net er op lijkt . Heb ff de aftiteling van de film bekeken en daar wordt ook geen melding gemaakt van Popol Vuh. Nu moet ik er alleen nog achter komen hoe het nummer van Mozart heet .

Sheplays
Toon1 schreef:

Het nummer van Mozart wordt een beetje moeilijk maar van Albinoni is het Adagio het bekendst en van Pachelbel de Canon.

Of het is de score van Orlando di Lasso....

Lekker zoekwerkje! is het ergens te beluisteren?

*edit: Gevonden ! Het staat op youtube !
Dit is de canon van Pachelbel

avatar van Toon1
Heel erg bedankt, sheplays. Nu kan ik het nummer eindelijk luisteren . Had nog nooit van Pachelbel gehoord, maar dat doet me er wel aan denken dat ik me eens in klassieke muziek moet verdiepen .