Kinderen voor Kinderen - Kinderen voor Kinderen 5 (1984)

Label: VARAgram

1. Kinderen voor Kinderen Tune (2:34)
  2. Kriebeltrui (2:43)
  3. Als Ik de Baas Zou Zijn (3:02)
  4. Dikke Vrienden (4:00)
  5. Als de Lichtjes Doven (2:47)
  6. Bruin (2:57)
  7. Dieet (4:11)
  8. Medley (2:37)
  9. Potpourri (2:32)
  10. Mama Doet de Moedermavo (3:27)
  11. Trammelant (2:02)
  12. Op Ons Eiland (2:29)
  13. Sluit Je Aan (2:37)
  14. Treuzeltechniek (2:25)
  15. Alleen (2:05)
  16. Herbergier Gerstebier (1:57)
Weer een Kinderen voor Kinderen die ik toevallig heb gekregen, hier zijn wat aardige ''nummers'' die goed zijn bedacht en echt terug doen denken aan vroeger, de tijd voor de computer, leuk voor 1 x, grijs draaien doe ik um niet.

avatar van Nicolage Rico
Deze heb ik nog op LP. Puur jeugdsentiment dus.

avatar van george clinton
C Changes schreef:
Natuurlijk niet: het is ook voor kinderen bedoeld... Ik vind Kinderen voor Kinderen van 1t/m 9 (en zeker de eerste 7) heel erg goed. De echte muzikale hoogstandjes (zoals 'Als de Lichtjes Doven') zijn schaars (het blijft voornamelijk 'catchy') maar de teksten zijn heel erg goed. De vaste tekstschrijvers Willem Wilmink en Ivo De Wijs konden echte literaire pareltjes neerschrijven ('Ik ben Verliefd' of 'Jongen op Ballet' op album 3 bv). Voor mij is het natuurlijk ook wel jeugdsentiment maar als ik het nu nog es hoor en daarna een tekst van K3 of Samson of Kabouter Plop dan weet ik het wel, hoor.

george clinton schreef:

Ok dat ben ik met je eens, maar ik doelde meer op de groep van 7- 12 jaar, niet voor de echt pubers, zoals ze dat zouden noemen. Samson en Gert vind ik wel beter dan die andere twee.

avatar van mathijs1982
'Bruin' zou nu echt not done zijn. Echt grappig die tijdsgeest. Maar onvoorstelbaar die tekst, dat die toen kon!

"Wat is ie bruin, wat is ie bruin dat jong!
Niet in de tuin niet in de tuin dat jong.
Ik zou graag wat bleker zijn,
dan zou ik niet zo onzeker zijn...."

Het was goed bedoeld destijds, maar nu zou dit echt niet meer kunnen. haha.

2.5* voor t jeugdsentiment.

Ja, lache inderdaad, die tekst. Zowiezo die teksten en uitspraak van vroeger. Ik kan er erg van genieten.

avatar van FunkStar
Het nummer Kriebeltrui vind ik nog steeds te gek! De muziek van dat nummer is zo hip!

avatar van Madjack71
Op dit deel staan toch wel een aantal leuke kinderdeuntjes. Met name te danken aan Robert Long en Fluitsma/van Thijn en natuurlijk de woordenkunstenaar Willem Wilmink.
Als ik de baas zou zijn, was de bekendste van dit deel geloof ik. Maar Als de lichtjes doven, keert jaarlijks nog steeds terug in huize Madjack.
Verder zijn Trammelant, Kriebeltrui en Treuzeltechniek ook wel grappig. Bij deel 5 viel het op dat er ineens een stuk of wat donkere kinderen aan mee mochten doen. Wat zich vertaalde in o.a Bruin en Op ons Eiland.
Ook dit deel op DVD teruggekeken. Heeft voor wat betreft jeugdsentiment wel een meerwaarde.