Factor - Lawson Graham (2010)

1 stem

Canada
Hip-Hop / Pop
Label: Fake Four

1. Bengough Station (1:04)
  2. Missed the Train (2:41)

met Gregory Pepper

3. Ain't Nothin' Gonna Change (3:24)

met Barfly en Heresy Mae

4. Every Morning (4:16)

met Cars en Trains

5. Living in a Vacuum (3:13)

met Sole en Radical face

9. Mental Illness (2:55)

met 2mex

10. PopStravaganza (4:07)

met Josh Martinez

11. They Don't Know (3:37)

met Pigeon john

12. That's How I Feel About It (4:32)

met Myka 9

13. Stoned as You (1:46)
  14. The Fall of Captain E.O. (3:45)

met Ceschi

15. Went Away (2:49)

met Moka Only

16. Not What They Seem (1:50)
  17. Battle Scars (2:54)

met Def3

18. Lawson Graham (2:23)
Rene1979
hier verwacht ik niet veel van als ik zo de gastartiesten zie.

avatar van Osiris Apis
Als ik naar de 2e helft van het album kijk, staan er leuke gastartiesten tussen. Kirby, 2mex, Josh, Pigeon John, Myka en Moka.

avatar van Osiris Apis
Factor zorgt op dit album voor een mix van hiphop, pop en folk/rock. Dit album is een stuk minder geslaagd dan de nieuwe van Sage Francis. Het album is ook niet helemaal te vergelijken met Li(f)e. Dit album is wisselvalliger en gaat toch meer richting de pop en is meer beat en hiphop gericht. Een aantal nummers bestaan bijvoorbeeld uit volledig zang.
Maar vooral in het middenstuk vind ik er een aantal leuke en goede nummers tussen zitten. Zoals het poppy Oh Oh Andy, More Than Love met opvallende Kirby en Mental Illness met 2mex.
Op de hoes staat trouwens een oude foto van de opa van Factor.

Rene1979
De nummers met Sole en 2mex zijn leuk evenals die met de andere rappers. De beats zijn aardig en de zangers slecht... Wanneer gaat Factor weer eens goede beats zetten bij een goede rapper? 2.5