Adam Green - Gemstones (2005)

Rock / Folk
Label: Rough Trade

1. Gemstones (2:24)
  2. Down on the Street (2:07)
  3. He's the Brat (2:04)
  4. Over the Sunrise (1:44)
  5. Crackhouse Blues (2:08)
  6. Before My Bedtime (2:40)
  7. Carolina (2:51)
  8. Emily (2:46)
  9. Who's Your Boyfriend (1:43)
  10. Country Road (2:27)
  11. Choke on a Cock (1:38)
  12. Bible Club (1:52)
  13. Chubby Princess (1:43)
  14. Losing on a Tuesday (1:46)
  15. Teddy Boys (1:50)
In het begin denk je: "Ha, dit is leuk zeg", maar dan gaat het album maar door en door, en dan begin ik er melig van te worden.
Beste Adam: dit houden we niet een heel album vol hoor ! Iets minder flauwigheid zou het album beter in balans brengen. Beetje gemiste kans. Toch voldoende liedjes die alsnog voor een 2,5 van mijn kant zorgen.

avatar van Ramon
Waar de voorgaande plaat van Adam Green rijkelijk gelardeerd was met strijkers, speelt hier de country/honky tonk een voorname rol. Aan de teksten is geen touw vast te knopen, maar bezorgen mij toch regelmatig de lachstuipen.

Mojo Pin
In Duitsland schijnt hij nog best populair te zijn

Ik moet zeggen, dat ik dit zeker geen slechte muziek vind.
De teksten zijn soms erg nouja, wat zal ik zeggen.... vaag... maar voor de rest is het allemaal goed om aan te horen...

Mojo Pin
Wat vind je van Choke on a Cock, Louis?

Een droog muziekje... en wel rare tempowisselingen... Verhaaltjes over Johnny Depp en Bush...:? Wel leuk iig, beetje te kort...

Teddyboys, een kraker van jewelste, genieten on repeat. Gemstones, Down On The Street, Emily, ook pareltjes.