Kinderen voor Kinderen - Kinderen voor Kinderen 12 (1991)

Label: VARAgram

1. Kinderen voor Kinderen Tune (0:46)
  2. Alles Is Te Koop (3:17)

met Youp van 't Hek

3. Mijn Eerste Miljoen (4:03)
  4. Wakker Met een Wijsje (3:41)
  5. Meneer Agent (3:25)
  6. Buiten Is het Erger (4:28)
  7. Ramon's Verjaardag (4:08)
  8. Nare Dingen Allergie (3:50)
  9. Ik Wil een Kangoeroe (3:39)
  10. Verliefd op de Meester (3:52)
  11. De Muis van Mijn Computer (4:40)
  12. Mijn Vader Is een Clown (2:47)
  13. 2001 (3:51)
  14. Stipjes (4:01)
  15. De Slappe Lach (3:20)
  16. Kinderen voor Kinderen Tune (Instrumentaal) (0:49)
avatar van Osiris Apis
haha Kelly (van Big Brother) zat in deze KvK, toen nog als Ferry

avatar van Jasper
Youp van 't Hek meets Kelly

Haar (zijn) zang valt me niet eens tegen trouwens..

zingt solo in ramons verjaardag

avatar van MJ_DA_MAN
GREAT .

avatar van Demolisher
de beste kvk wat mij betreft

Kadafi
Ook een hele leuke editie van KvK ja .

avatar van Omsk
Ááááálles is te koop!

jeugdsentiment

avatar van tnf
tnf
Na de voor mij belangrijkste Kinderen Voor Kinderen-plaat, nummer 11, kreeg ik het jaar erop ook deze nog. Toen luisterde ik inmiddels naar reguliere hedendaagse Top 40- en dance-muziek, maar deze ging er ook nog best goed in. Met name tracks 4 en 13.

Hoewel 'ie niet de impact had van z'n voorganger. Misschien doordat ik tussen deel 11 en 12 in al veel andere muziek was gaan luisteren, maar ik vind de liedjes ook daadwerkelijk minder sterk. 11 werd nogal positief beïnvloedt door Het Goede Doel en een hele roedel Friese kindertjes die daarop meezongen, da's hier wat minder.

Ik heb de dvd met de 25 eerste afleveringen, en volgens mij was 13 weer leuker, alleen was ik er bij dat deel inmiddels 'uit'.

avatar van wizard
Waar ik KvK 11 meer dan 20 jaar nadat ik de cd met Sinterklaas kreeg nog steeds goed kan waarderen (en meezingen) en, vooral in een melige bui, nog wel eens luister, heeft KvK 12 bovenal stof staan te verzamelen.
De nummers zijn hier niet zo sterk als op KvK 11 en het gezang van de kinderen klinkt hier lang zo goed niet als op 11. Uiteraard staan hier een paar prima nummers op. Alles is te koop, met Youp van't Hek vind ik nog steeds erg leuk. Wakker Met een Wijsje en Meneer Agent vind ik ook best aardig, net als Nare Dingen Allergie. Aan de andere kant doet Ramon's Verjaardag me wat teveel terugdenken aan het verzamelen van geld voor een pleegkind uit Roemenië of zo, waarvan je zo nu en dan een brief kreeg die heel zeker niet door hemzelf was geschreven. Of het nou marketing was of echte hulp...het idee was vast goed. Ook Buiten is het Erger, en 2001 kan ik echt niet waarderen.

Gelukkig was 13 weer beter

2.5*

avatar van Madjack71
KvK samen met de stem van Youp, dat wil niet echt samen vind ik. Als je dat vergelijkt met Herman van Veen, past dat een heel stuk beter. Gelukkig bleef het beperkt tot 1 nummer. Wakker met een Wijsje is het leukste van dit album, Kangoeroe en Nare Dingen Allergie mogen er ook nog wel zijn. De onderwerpen hadden toen nog meer maatschappelijk relevante betekenis als heden ten dage. Muzikaal gaat het ook nog wel voor die tijd.