Berry Weight - Music for Imaginary Movies (2010)

Canada / Zwitserland
Electronic / Pop
Label: Hypnophponic Workshop

1. Yeti's Lament (3:30)
  2. Equations (4:02)

met Astrid Engberg

3. The Day Nothing Happened (3:52)
  4. Walking by Your Side (4:43)
  5. Magician's Assistant (3:21)
  6. The Lotus (4:12)

met Astrid Engberg en ASM

7. The Way of the Dodo (3:15)
  8. Heart Shaped Rock (4:07)
  9. Krakatoa (4:31)
  10. Cowboys and Indians (4:02)
  11. Sky Below (3:24)

met Astrid Engberg

Nu-Jazz, Trip-Hop..... we hebben het allemaal al eens voorbij horen komen dus wat dat aangaat komt Berry Weight niet met iets wereldschokkends op de proppen.
In eerste instantie had ik dan ook wel zoiets van 'heb ik er eigenlijk wel zin in om hier aan te beginnen?'. Achteraf kan ik zeggen blij te zijn het gedaan te hebben.
Op Music for Imaginary Movies (niet te verwarren met Arling & Cameron's Music for Imaginary Films) staan een aantal zeer lekkere instrumentale nummers die loom klinken maar toch niet saai overkomen en de nummers met zang, verzorgd door de deense vocaliste Astrid Engberg, wisselen de boel lekker af.
Je moet hier niet wezen als je spannende muziek wilt horen en verwacht ook geen schokkende nieuwe geluiden binnen het genre zelf.
Zoek je rustige, sfeervolle muziek met een behoorlijk kwalitatief randje dan zit je zeker goed bij Music for Imaginary Movies.