Equilibrium - Rekreatur (2010)

Duitsland
Folk / Metal
Label: Nuclear Blast

1. In Heiligen Hallen (6:11)
  2. Der Ewige Sieg (4:17)
  3. Verbrannte Erde (5:43)
  4. Die Affeninsel (5:08)
  5. Der Wassermann (6:32)
  6. Aus Ferner Zeit (9:22)
  7. Fahrtwind (4:50)
  8. Wenn Erdreich Bricht (6:59)
  9. Kurzes Epos (13:02)
avatar van horned_reaper
Het eerste nummer staat al online op de myspace !

avatar van horrorfreak7
En het tweede nummer nu ook

De 2 nummers op Myspace klinken alvast veelbelovend!
Ik ben benieuwd naar het volledige album.

avatar van horned_reaper
Het volledige album is nu gratis te beluisteren op de officiele myspace van deze heren!

avatar van Scython
Zeker niet zo goed als Sagas, maar toch wel 'n zeer goede opvolger. Ik heb het nog maar één keer aandachtig geluisterd, maar ik wacht liever op de CD zelf. Dus het verdict volgt nog, alhoewel het hoogst waarschijnlijk tussen de 4/4.5 zal eindigen.

Oh, en Der Wassermann is de uitblinker voor mij.

avatar van horned_reaper
Kurzes Epos is ook echt absurt goed!

Inderdaad niet zo goed als Sagas, maar toch de moeite waard. De nieuwe zanger heeft het werk van zijn voorganger goed overgenomen. 'Kurzes Epos' is weeral een mooi instrumentaal werkje maar ik mis een beetje het epische zoals in 'Mana'.

Er komt trouwes een limited edition uit met een bonus-cd.

BONUS CD:
01. Der Ewige Sieg (Rekreatur)
02. Nach dem Winter (Demo 2003)
03. Blut im Auge (Sagas)
04. Die Prophezeiung (Turis Fratyr)
05. Heimwärts (Sagas)

guess who
track 3 en 4 klinken alvast heerlijk

avatar van horned_reaper
Ik ben om.... BRILJANT!!!!

Aus Ferner Zeit is van een echt hoge klasse!
Kurzes Epos en Der Wassermann zijn ook werkelijk briljant!

De rest is zo heerlijk bombastisch en swingt zo lekker mee ^^

Ik ga dit album de komende tijd erg vaak luisteren!

avatar van AOVV
Leuke metalplaat met folkinvloeden, met sterke nummers als 'Kurzes Epos' en 'Der Wassermann'. Instrumentaal is het allemaal goed in orde, alleen de zang weet me (nog) niet zo te charmeren..

3,5 sterren

leander?
Het ene moment zijn de folk-invloeden geweldig episch, het volgende toch wat té kitscherig.

avatar van Metalhead99
Ik heb hem nog maar een week geleden voor het eerst gedraaid en ik ben hem nu alweer grotendeels vergeten. Veel indruk zal het dus niet gemaakt hebben...