Queens of the Stone Age - Stone Age Complication (2004)

Alternatieve titel: Rarities & B-sides

Label: Interscope

1. Who'll Be the Next in Line (2:31)
  2. Wake Up Screaming (5:03)
  3. No One Knows [UNKLE Remix] (4:37)
  4. Most Exalted Potentate of Love (2:46)
  5. Born to Hula (5:55)
  6. The Bronze (3:41)
Cool album met 3 leuke covers en twee sterke eigen songs... Jammer van de No One Knows techno-versie... Het nummertje verpest de sfeer van de voorgaande nummers... 3,5*

Ik heb dit album nog nooit gezien .. is uitchecken bij de platenboer

avatar van auto pilot
Ik wens je succes met zoeken in ieder geval. Naar het schijnt zijn er 'maar' 25.000 stuks van deze cd uitgebracht (ter vergelijking: Songs for the Deaf is goud alleen al in de VS, dat staat voor 500.000 stuks). Ik heb 'm destijds nog kunnen vinden, maar dat was ook de enige in de winkel (zonder reclame te maken, die grote aan het begin van de Kalverstraat in Amsterdam...) en ook de enige keer dat ik 'm tegenkwam in welke winkel dan ook.

Ik geloof dat ik er laatst nog eentje bij de MediaMarkt heb zien liggen.

De mediamarkt in?

Heerlen

avatar van auto pilot
In Limburg kom ik sowieso weinig, laat staan in de Mediamarkt in Heerlen, maar het zou inderdaad kunnen. Ze hebben nog wel eens van die gekke dingen bij de Mediamarkt, terwijl je ze eerder zou verwachten in de 'betere' platenzaak.

avatar van jeroenman
Ik heb m gewoon bij zo'n betere platenzaak gehaald, nl. de Plato in Zwolle.

voltazy
auto pilot schreef:

ik weet welke zaak je bedoeld, kom ik ook graag (als ik eens in a'dam ben) kom ook veel in zwollo trouwens, ik krijg dan ook steeds meer het idee dat ik het hele land afreis naar platenzaken

in leeuwarden kwam ik 2 exemplaren tegen bij dezelfde winkel, heb hem niet gekocht trouwens

voltazy schreef:

Concerto in de Utrechtsestraat in Amsterdam vind ik persoonlijk leuker. Ook wel prijzig op sommige vlakken, zoals heel Amsterdam, maar dat heeft verder niks met QOTSA te maken, hehe.

Je bedoelt Fame!

Daar heb ik 'm ook vandaan gehaald zo'n 1,5 jaar geleden.

Het is een cool EPtje, alleen vind ik de versie van Born To Hula lang niet zo goed als die op de Kyuss/QOTSA split-EP en die remix van No One Knows slaat helemaal nergens op. Het zit daar maar een beetje in het midden en verbreekt de chemie die door de andere nummers wordt gecreëert. In plaats daarvan had ik liever zoiets gezien als Never Say Never, Ode To Clarissa of These Aren't The Droids You're Looking For.

3,5.

kaztor schreef:

Je bedoelt Fame!

Dat weet ik zelf ook wel.

Zie ook: woonplaats

auto pilot schreef:

Nadeel van Concerto vind ik het gebrek aan air conditioning. Vooral in de zomermaanden val je er bijna neer en vlucht je als het ware naar Fame. Maar het heeft wel de meest uitgebreide collectie.

Verder met QOTSA, uiteraard!

The bronze

avatar van Ludakris
Leuke EP om tussendoor op te gooien. En ooooooh, The Bronze, wat héérst dat nummer toch! Maar dat staat natuurlijk ook op de EP met Beaver.

avatar van auto pilot
Het grappige van deze EP is dat alle tracks al eens ergens anders op stonden. Die split met Beaver is trouwens ook niet meer ruim verkrijgbaar, dus wat dat betreft leuk dat ie hier opstaat.

avatar van Ludakris
Nog even een speciale vermelding voor Wake up Screaming. Zo heeerlijk bruut! En dan die spanningsopbouw...geweldig! Dat is nu echt een nummer om al je agressie in kwijt te kunnen.

avatar van Mindshifter
Meer voor de Stone Age fans die de discografie compleet willen hebben. Echt bijzonder vind ik het allemaal niet *2,5.

avatar van faithdead
Heb m laatst op vinyl gevonden in de satisfaction in Heerlen

Mindshifter schreef:

Misschien niet de meest bijzondere QOTSA-cd, wel met de leukste titel!