Broken Social Scene - Lo-Fi for the Dividing Nights (2010)

Canada

8. Paperweight Room
  9. Turbo Mouse
  10. Far Out
avatar van Kikuichimonji
Heh? Twee nieuwe Broken Social Scene albums in een maand?

Edit: Blijkt een nieuwe EP te zijn die bij pre-orders van Forgiveness Rock Record wordt weggegeven, zoals ze dat ook bij hun self-titled deden met EP To Be You And Me. Ik heb het even aangepast.

Nihilisme
Mja, ze hadden blijkbaar zin om meer muziek te maken dan enkel Forgiveness Rock Record. Is dit de moeite waard?

avatar van Kikuichimonji
Nou, het zijn overduidelijk B-kantjes, en het niveau is helaas een stuk minder dan EP To Be You And Me. Daar stonden met Canada vs. America en de gejaagde versie van Major Label Debut twee hele sterke nummers op. Deze plaat heeft meer weg van ambient debuut Feel Good Lost dan van de rest van hun discografie.

Ondanks het feit dat het 10 nummers zijn, duurt deze EP maar 22 minuten. Er is maar één nummer wat langer dan drie minuten duurt. De helft van de nummers klokt zelfs onder de twee minuten. Opvallend, want op hun studioalbums staan altijd overwegend langere nummers. Het geeft ook al een beetje aan wat je moet verwachten.

Alleen in het vierde nummer wordt er gezongen (op wat nasale geneuzel van Kevin op de 7e track na), en wel zo tenenkrommend slecht dat ik me afvraag waarom ze zo'n nummer überhaupt officieel uitbrengen. Het klinkt als een opwarmertje dat ze spelen voor ze aan de 'echte' opnames beginnen. De rest van het EP'tje staat vol met korte instrumentale tussendoortjes die wel aardig, maar zeker niet hoogstaand zijn.

Alleen voor de fan dus. Alle anderen kunnen beter naar het nieuwe studioalbum luisteren, want dat is gelukkig wel weer erg goed.

avatar van nognooit
Een magere EP, die louter bestaat uit redelijk oninteressante studio outtakes. Jammer.