Trans Am - Red Line (2000)

Label: Thrill Jockey

1. Let's Take the Fresh Step Together (0:50)
  2. I Want It All (3:56)
  3. Casual Friday (1:14)
  4. Polizei (Zu Spät) (3:27)
  5. Village in Bubbles (5:22)
  6. For Now and Forever (2:59)
  7. Play in the Summer (4:40)
  8. Where Do You Want to Fuck Today? (4:26)
  9. Don't Bundle Me (2:22)
  10. Mr. Simmons (1:15)
  11. Diabolical Cracker (3:29)
  12. I'm Coming Down (3:55)
  13. The Dark Gift (9:45)
  14. Air and Space (0:50)
  15. Talk You All Tight (4:44)
  16. Lunar Landing (4:48)
  17. Bad Cat (1:31)
  18. Slow Response (5:44)
  19. Getting Very Nervous (0:30)
  20. Ragged Agenda (3:40)
  21. Shady Groove (3:57)
avatar van Bruno Banani
bizonder album, electro-pop-electronica-gitaar muzak met de in-mijn-ideale-wereld-op-nummer-1-in-de-popcharts-song 'Play in the summer".

avatar van itchy
Inderdaad bijzonder, dit is zo'n voorbeeld van een dubbelalbum (want 2xLP in de vinylversie) die op een aangename manier rommelig is met een allegaartje aan afgeronde songs, instrumentale voorzetjes, en b-kantjes- achtige nummers. Wowee Zowee van Pavement is ook een mooi voorbeeld van zo'n plaat. Muzikaal veel hard rockende electropop, lekker veel foute classic rock-verwijzingen en een '80ies- feel.

Beste album van Trans Am. Verhoogd naar 4.5*