Freddie North - Friend (1971)

Soul
Label: Mankind

1. She's All I Got (2:39)
  2. Raining on a Sunny Day (3:36)
  3. Sweeter Than Sweetness (3:01)
  4. Sidewalks, Fences and Walls (2:54)
  5. I Did the Woman Wrong (2:42)
  6. Yours Love (3:00)
  7. Laid Back and Easy (2:29)
  8. You and Me Together Forever (3:12)
  9. Ain't Nothing in the News (But the Blues) (2:46)
  10. Did I Come Back Too Soon (Or Stay Away Too Long) (3:04)
avatar van Angelo
Deze soulzanger uit Nashville, Tennesse, bleef een one-hit-wonder in de Verenigde Staten. Alleen het nummer ‘She’s all I got’ werd een bescheiden hit, en bleef steken op no. 39 in de Billboard Hot 100. Verdere successen bleven uit, maar hij heeft in totaal wel drie albums gedurende zijn carrière mogen maken. Tot dusver ken ik alleen ‘Friend’, en dit album bevalt me erg goed. Naast zijn mooie stem, zijn de nummers ook allemaal erg mooi. Mijn favoriet is ‘Yours love’ samen met ‘Ain’t nothing in the news’ en ‘Did I come back too soon’, maar nummers als ‘Sidewalks, fences and walls’ en ‘Sweeter than sweetness’ (die later overigens beide door Solomon Burke werden gecoverd), zijn ook de moeite waard. Geen enkel nummer is overigens slecht. Maar gezien het label Mankind (volgens mij de platenmaatschappij van Swamp Dogg?), had ik ook niets anders verwacht.