Frank Zappa - Greasy Love Songs (2010)

Label: Vaulternative

1. Cheap Thrills (2:23)
  2. Love of My Life (3:10)
  3. How Could I Be Such a Fool (3:35)
  4. Deseri (2:07)
  5. I'm Not Satisfied (4:03)
  6. Jelly Roll Gum Drop (2:20)
  7. Anything (3:04)
  8. Later That Night (3:06)
  9. You Didn't Try to Call Me (3:57)
  10. Fountain of Love (3:01)
  11. No. No. No. (2:29)
  12. Anyway the Wind Blows (2:58)
  13. Stuff Up the Cracks (4:35)
  14. Jelly Roll Gum Drop (2:18)
  15. No. No. No. (3:06)
  16. Stuff Up the Cracks (6:05)
  17. Serious Fan Mail (5:11)
  18. Valerie (3:03)
  19. Jelly Roll Gum Drop (2:24)
  20. Secret Greasing (3:36)
  21. Love of My Life (2:06)
Maartenn (crew)
Jawel, gisteren toegevoegd: de nieuwste release van Zappa en zijn moeders der ontdekking. Alleen interessant voor de fans van CWRATJ, ik laat deze dus gewoon links liggen!

avatar van dennisversteeg
Dit is een heruitgave van de originele mix van Cruisin' With Ruben & The Jets met 8 extra tracks. Het is leuk om het album te horen zoals het oorspronkelijk was bedoeld en ik moet zeggen dat ik het een betere luisterervaring vindt dan de latere remix van Zappa. De extra nummers zijn ook de moeite waard, maar voegen ook niet echt veel toe.

Voornamelijk leuk voer voor de liefhebbers van Zappa's doo-wop werk.

Maartenn (crew)
Zeker even naar de supermarkt gerend voor een pot pindakaas

Cruising With Ruben & The Jets, Original 1968 Vinyl Stereo Mix

Alternate Mix - Mono.
"No. No. No."   3:06
Long Version
Stuff Up The Cracks   6:05
Alternate Mix.  Recorded at Mayfair Studios, 24 July 1967 during the WOIIFTM Sessions - Evidence suggests this mix was likely done at the same time.  Players:  FZ- Guitar & Vocals, Ray Collins- Lead vocals, Roy Estrada- Bass & Vocals, JCB- Drums, Ian Underwood or Don Preston- Piano
"Serious Fan Mail"   5:11
Segments/Excerpts: FZ Lecture with Q & A at The New School, NYC, 21 Feb. 1969 / Interview at WMEX with Warren Duffy, Boston, 31 Jan 1969.  Segment Collaged by the Vaultmeister at UMRK, 2009
Valerie (C. Lewis/B. Robinson, BMI)   3:03
Mono mix.  Mayfair Studios, 21 July 1967.  This alternate version was recorded during the "Money" Sessions, precedes BWS and frequently played at the Garrick!  Repertoire!!! Engineer - Gary Kellgren.  Players: FZ- Lead Vocals, Guitar.  Roy Estrada- Bass, Ian Underwood- Piano, Motorhead Sherwood- Baritone Sax, JCB- Trumpet, Billy Mundi- Drums, M.O.I- Background Vocals
Jelly Roll Gum Drop  (Single Version)   2:24
Released as a B-side to Deseri, December 1968 ©(P)1968 ZFT)
"Secret Greasing"   3:36
FZ delivers THE STORY OF RUBEN & THE JETS, Xenochronous with Big Jay McNeely's "Benson's Groove" Live on KPPC in Pasadena with Les Carter, 27 Nov. 1968. Beat Booten by Joe Travers.
Love Of My Life   2:06
From FZ's 1977 2 tk "Cuca Impossible Recordings" compilation in a Record Plant box, ¼ inch 10 inch reel format, carefully labeled in FZ's hand:  - CAREFUL!  OLD TAPE.   Check Azimuth for Each Cut -
An FZ-typed sheet indicates Ray Collins & Mary Gonzales.  Suspicious minds might conclude that FZ plays everything and it might be that there was possible lurkage by Paul Buff.  Original recording circa '62- '64, Cucamonga (Studio Z!)

Ik heb het origineel al op vinyl en die bonustracks kunnen mij vooralsnog ook niet echt bekoren, aangezien ik al een Geniale Versie van Valarie in mijn bezit heb...

Misschien bestel ik hem nog wel als ik mijn belastingsgeld terug heb

Maartenn (crew)
Een track als Deseri kan niet ontbreken aan je collectie. Zeker als je de verkeerde LP persing hebt waar deze niet op staat .

Antonio, je bewijst wel een echte fan te zijn als je deze ondankt je desinteresse gaat bestellen

avatar van kaztor
Hadden ze dit niet beter uit kunnen geven als her-uitgave van CWR&TJ? Ik word nogal verdrietig van de hoes...

Maartenn (crew)
Deze plaat laat mij eigenlijk vrij emotieloos. CWR&TJ ligt me al niet zo, de hoes is inderdaad spuuglelijk en de nummers zijn niet schokkend.

Het is gewoon weer wachten op een prachtige nieuwe live-release.

Maartenn schreef:

Het is gewoon weer wachten op een prachtige nieuwe live-release.

En natuurlijk het concert van De Zoon van Snor, aanstaande 9 juli in de Melkweg...

Maartenn (crew)
Ah dennisversteeg heeft als eerste gestemd bij Greasy Lovesongs!!! Dennis! Vertel! Hou ons niet langer in spanning en deel met ons je ervaringen!

avatar van Stalin
Ja hoor, onze grote Engelse vriend Dave kan dit schijfje nu ook leveren...

Kost je wel 23 Pond, ofwel 24, 50 Euro volgens het GWK.

G & S Music

Waar is nu mijn belastingsgeld ?

Joy
lekker besteden aan werkelijk zinvolle uitgaves

of koop je alles , hoedanook ?

Joy schreef:
lekker besteden aan werkelijk zinvolle uitgaves

of koop je alles , hoedanook ?

Nein, ich kauf nicht alles von der Grosse Snorremans hoor...

Sterker nog, van mijn zo'n 92 Zappa CD's zijn er 28 gebrand en dus niet origineel...valt best mee dus

Edit: nog sterker nog...ik heb ondanks bovenstaande getallen nog niet alle Zappa albums en eerlijk gezegd hoef ik dat ook niet...
Je moet ook iets te wensen overhouden en ook De Snor heeft mindere albums uitgebracht.

Niet elke keutel kan even lekker ruiken en die vlieger gaat ook op voor het imposante oeuvre van FZ !

Joy
hoef van mij ook niet, behalve vinyl, maar de kans is zo klein dat ik die kompleet krijg, in goeie staat ook, zonder belachelijk grote uitgaven te doen dat ik daar niet aan begin

(en moet ik tochweer ff terugdenken aan die oom die besloot zijn hele bijna komplete zappacollectie te verkopen voor 5 gulden per plaat per stuk, en niet aan mij had gedacht, pakkumbeet 10 jaar terug, voor sommige daden is bijna geen vergeving mogelijk)

Joy schreef:

Ikzelf heb zo'n 30 LP's van FZ, waarvan de meeste ook nog eens dubbelelpee's zijn, dus tel uit je winst...

Er staan nog een aantal LP's op mijn verlanglijstje, maar dat zijn juist diegene die haast niet te krijgen en dus onbetaalbaar zijn !

Die oom van jou verdiend bijna 10 jaar isoleercel in de zwaarbewaakte gevangenis van Vught voor zo'n K*T streek

Dat is nog erger dan iemand die ik ken waarvan ik weet dat hij het origineel van WOIIFTM op vinyl heeft, er nooit naar luistert (hij luistert uitsluitend naar blues...) en deze nog steeds niet aan mij wil slijten...terwijl ik de LP van Hot Rats wel van hem mocht hebben

avatar van freakey
De hoes is inderdaad bagger, ik ga deze cd wel gewoon kopen ofschoon al 3 keer in huis... (2x vinyl met en zonder Deseri, en 1x op cd), maar een cleane vinyl mix, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik kocht overigens ooit de komplete vinyl verzameling ongezien voor 500 gulden, nooit spijt van gehad (incl enkele boots waaronder 10LP box "The history and collected improvisations of Frank Zappa and the Mothers of Invention")

Stijn_Slayer
Voor mij heeft dit geen haast, hoewel ik deze beter vind dan Cruisin'.

Stijn_Slayer schreef:
Voor mij heeft dit geen haast, hoewel ik deze beter vind dan Cruisin'.

Geen haast, als in: 'ik heb hem niet' en toch gestemd? Vertel Stijn! Vertel ons de geheimen van deze plaat!

Stijn_Slayer
Ik heb 'm niet, maar al wel beluisterd. Hoewel ik 'm iets beter vind dat de cd versie van Cruisin' vind ik het verschil in kwaliteit ook niet dusdanig groot dat ik direct naar de winkel ren om deze aan te schaffen.

Ik neem daarnaast aan dat deze ook geen €7.99 zal kosten....

freakey schreef:
10LP box "The history and collected improvisations of Frank Zappa and the Mothers of Invention''

Bedoel je deze ?

Dat is em!

avatar van Stalin
Mooie aanwinst, of is de kwaliteit allemaal wat bedenkelijk (qua geluid van de opnames) ?

Helaas niet op cd, anders had je hem voor me mogen branden

Stijn_Slayer schreef:

Ik neem daarnaast aan dat deze ook geen €7.99 zal kosten....

Nee, begroot maar vast een eurootje of 25.

Ik kan me voorstellen dat als je echt fan bent van Cruisin' (iemand?) dit geweldig vind, maar met de overdaad van muzikale pronkstukken die de laatste door de kluizernaar is uitgekotst, kan ik een ieder aanraden daar eens flink aan te spenderen

Dure hobby, die Zappa

avatar van freakey
Hij is binnen! Besteld bij G&S....

Ik moet zeggen dat, nu ik het hoesje in handen heb ik dat toch wel weer erg mooi vind uitgevoerd, het is dus een kartonnen hoesje, uitgevoerd in zilverpapier met opdruk, aan de binnenkant vind je de originele Ruben hoes (voor en achterkant). Binnenin zit ook nog een zeer uitgebreid hoesje met daarin alles (en veel meer) wat je ook aan informatie kon vinden in de originele Ruben lp / cd.

Nu de muziek:

De extra's zijn aardig tot goed, sommige tracks waren al te vinden op verschillende bootlegs maar klinken nu toch een stuk beter als vanzelf....

Al met al is dit dus een heruitgave die weer erg de moeite waard is (na Lumpy Money en Project/Object).

Mijn scepsis waren toch wat voorbarig, zo zie je maar weer, eerst zien, dan beoordelen

freakey schreef:

Nu de muziek:
Die is bij Zappa kenners natuurlijk wel bekend, maar dit is zoveel beter dan de 1986 cd mix!!! En de vinyl plaat legt het qua geluid verschrikkelijk af bij deze nieuwe mix. Deze klinkt zoveel frisser. De drums knallen er werkelijk uit.

Ik neem aan dat jij met ''de 1986 cd mix'' de beruchte versie bedoeld waar FZ nieuwe bas en drums toevoegde aan de originele opnames van 1968 ?

Die versie is sowiso om te kotsen mijn inziens...

Wat betreft de drums, die klinken op mijn originele vinyl versie uit 1968 al fantastisch, een soort geluid wat Zappa daarna nooit meer heeft gehad op welk album dan ook, dus ik verwacht dat deze versie voor mij weinig toevoegd.

Nee, ik kijk vol verwachting uit naar Zappa's nieuwste release

Zappa live at Hammersmith Odeon, 1978, 3-CD set.

Maartenn (crew)
Het is me even niet helemaal duidelijk waarom ik nog niet op deze plaat heb gestemd. Dit album draai ik namelijk altijd met heel erg veel plezier. Bij de eerste tonen verschijnt er al een grijns die meer dan een uur voortduurt.

De enorme knipoog naar de cheesy doowop is met zoveel liefde gemaakt, dat het nergens echt storend is. Volwassen mannen die zingen alsof hun ballen vast hebben met, om Zappa maar even te quoten, zircon encrusted tweezers - het klinkt aandoenlijk. Neem Fountain of Love pf Jelly Roll Gum Drop, dat is toch geweldig?

4,5* voor deze ode aan doowop.

Leuk album. Niet meer en niet minder. 3*